۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
برند های مطرح صنایع غذایی ترک به ایران می آیند

مدیر اجرائی مرکز تجارت ترکیه و ایران ( TITMER  ) خبرداد : ۱۱ برند مطرح ترک در صنعت غذا به صورت فرانچایز وارد ایران خواهند شد.

فردای اقتصاد : امین قهرمان زاده این اقدام را در راستای تلاش ها و رایزنی مرکز تجارت ترکیه و ایران (تیتمر) دانست و اظهار داشت: راهیابی ﺑﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﮔﺴﺘﺮده و ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺗﺠﺎری ﻣﺴﺘﻠﺰم ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺳﻮی اﻗﺘﺼﺎد ﺑﺎز، ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ و ﻧﮕﺎه ﻣﺪﺑﺮاﻧﻪ ﺑﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎ و ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن در ﺑﺎزارﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ است.

وی تصریح کرد: ﺑﺮاﻳﻦ اﺳﺎس اﻳﺠﺎد ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﺠﺎری ﺟﻨﺒﻪ ﻣﻬﻤﻲ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎزارﻫﺎ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻲﺷﻮد و اﻳﻦ ﻓﺮﺻﺖ را ﺑﻪ ﺻﺎدرﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﻲدﻫﺪ ﻛﻪ ﺿﻤﻦ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪات و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﺎﻟﻘﻮه ﺧﻮد را ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻛﻨﻨﺪ از این رو مرکز تجارت ترکیه و ایران در ابتدا فعالیت خود را در کشور ترکیه و سپس پس از اخذ مجوز های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده و بنا داریم حد اعلای تلاش خود را جهت افزایش صادرات محصولات ایرانی و به تبع آن ارزاوری برای کشور انجام دهیم.

وی که مدیریت گروه صادراتی تجارت خانه را عهده دار است اظهار داشت : گروه تجاری و اقتصادی ما در کشور ترکیه با غنیمت شمردن فرصت­های پیش رو در بازار های بین المللی متشکل از تجاری از ایران، عراق، ترکیه در راستای تسهیل تجارت برای بخش خصوصی این مرکز را راه اندازی کرده و در حال پذیرش اعضا هستیم.

قهرمان زاده  ادامه داد : در این مرکز کلیه خدمات مربوط به تجارت را در اختیار تجار و علاقمندان قرار می دهد و در حال حاضر خدمات حقوقی، مشاوره، مالی و بانکی و نمایشگاهخی در حال انجام است.

وی تشریح کرد: این مرکز با بسترسازی و همکاری برای ایجاد مزیت و شناسایی ظرفیت های مناسب در بخش تولید، صادرات کالا و خدمات صادرات محور، نقش تسهیل کننده و حمایتی خود را در پیشرفت و تسریع هر چه بیشتر فرآیند توسعه تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه نشان میدهد.

قهرمان زاده که مدیر اجرائی مرکز تجارت ایران و ترکیه در ترکیه است ﻳﻜﻲ از ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ اﻫﺮمﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﺎدرات اﻳﺠﺎد ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﺠﺎری ﻳﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲﻫﺎ عنوان کرد و گفت : با توجه به ضروریت ایجاد مراکزی ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ در ﺧﺎرج از ﻛﺸﻮر در راﺳﺘﺎی اﻫﺪاف و ﺳﻴﺎﺳﺖﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ، اﻳﻦ ﻣﺮاﻛﺰ ایجاد شد تا اﻣﻜﺎن ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺻﺎدرﻛﻨﻨﺪﮔﺎن را در ﺧﺎرج از ﻛﺸﻮر ﻣﻬﻴﺎ کند و در واﻗﻊ در این مراکز ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﺎﻻﻫﺎی اﻳﺮاﻧﻲ و ﻛﺴﺐ ﺑﺎزار ﺑﺮای ﺗﻮﻟﻴﺪات داﺧﻠﻲ ﻣﺒﺎدرت ﻣﻲورزیم.

وی افزود: این مراکز پس از ایجاد تاکنون از ایران صادرات خوبی داشته و حجم صادرات به صورت روزانه در حال افزایش است و فعلا در حوزه مواد غذایی و کشاورزی و همچنین صنایع پتروشیمی حضوری فعال داشتیم.

وی با اشاره به نام برخی برند های بین المللی حوزه صنایع غذایی گفت : ۱۱ برند برای حضور در ایران مجوز های لازم را اخذ کرده اند و بزودی با سرمایه گذاری های صورت گرفته شاهد حضور آنها در ایران خواهیم بود.

این مرکز نخستین فعالیت نمایشگاهی خود را در اکسپو 1403 آغاز کرد و در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و در حال عضو گیری از تجار و بازرگانان ایرانی است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار