۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
مرجع شیعیان عراق از سازمان ملل چه می‌خواهد؟

فرماندار تلعفر در استان نینوا امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سرنوشت ۴۰۰ زن ربوده شده توسط داعش در سال ۲۰۱۴ نامعلوم است. همزمان با این خبر آیت الله سیستانی با تاکید بر لزوم تلاش برای آزادی زنان ترکمان و ایزدی از اسارت داعش برای تیم سازمان ملل در انجام مأموریتش در این زمینه آرزوی موفقیت کرد.

ایسنا: منابع خبری امروز (دوشنبه) از دیدار و گفت‌وگوی هیئتی از سازمان ملل با مرجع عالیقدر شیعیان عراق خبر دادند.

شبکه سومریه نیوز اعلام کرد که کریستین ریچارد، مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت تحقیقات این سازمان درباره جنایات داعش در عراق با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد.

کریستین ریچارد در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار گفت: تیم من معتقد است که همه قربانیان حق دارند جنایتکاران را بدون سلسله مراتب محاکمه کنند.

وی افزود: من و تیمم این افتخار بزرگ را داشتیم که با آقای سیستانی ملاقات کنیم.

ریچارد ادامه داد: از بدو تاسیس تیم تحقیقات، ما از درایت جناب سیستانی رهنمون شده‌ایم و خواسته ایشان صلح و عدالت بوده است. تیم ما امیدوار است که با تلاش بتوانیم خواسته آیت الله سیستانی برای کنار گذاشتن خشونت و جنایات نسل کشی را پیش ببریم.

وی همچنین تاکید کرد: ما نمی‌توانیم تمام جوامعی را که به دلیل جنایات تروریست‌های داعش متضرر شده‌اند، فراموش کنیم و جنایات داعش در راستای تخریب فرهنگ عراق و تنوع بافت اجتماعی آن صورت گرفت.

دفتر آیت الله سیستانی نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مرجع عالیقدر عراق صبح امروز میزبان کریستین ریچارد، رئیس تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش (یونیتاد) بود. ریچارد در این دیدار توضیحات مختصری را درباره اقدامات انجام شده توسط این تیم از زمان تشکیل آن در سال ۲۰۱۷ تا کنون ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است که ایت الله سیستانی در دیدار با ریچارد پیروزی بزرگ عراقی‌ها در زمینه مقابله با تروریست‌های داعش را یادآور شد و دلاوری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای عراق در راه به دست آمدن این دستاورد تاریخی بزرگ را ستود.

مرجع شیعیان عراق همچنین تاکید کرد: بدون این پیروزی قاطع، تعقیب عناصر داعش و مجازات آنها به دلیل جنایاتی که علیه عراقی‌ها مرتکب شده‌اند، به‌ویژه جنایات قتل، اسارت، تجاوز جنسی، تجاوز به عنف و همچنین تخریب آثار باستانی عراق ممکن نبود.

ایشان همچنین بر ضرورت رعایت کامل عدالت در تمامی اقدامات انجام شده در این زمینه تاکید کردند.

طبق این بیانیه، آیت الله سیستانی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش برای آزادی زنان ترکمان و ایزدی از اسارت این سازمان تروریستی در سوریه و برداشتن گام‌های موثر در راستای جبران خسارت قربانیان آن به ویژه آوارگان و پناهندگان، برای تیم سازمان ملل در انجام مأموریتش در این زمینه آرزوی موفقیت کرد.

مرجع شیعیان از سازمان ملل چه می‌خواهد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها