۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
پیشنهاد بازنشستگان برای حل مشکلات اقتصادی کشور

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر تکلیف ۲۵ درصد متناسب‌سازی که باقی مانده روشن نشود نباید انتظار سکوت داشته باشند و از تمام ابزارهای قانونی برای احقاق حقوق استفاده می‌کنیم.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در اردوی سراسری خانه‌های کارگر سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: هیچ تحرکی بی‌نتیجه نیست و جامعه کارگری زنده با این نوع اجتماعات و مطالبه گری‌ها است و اگر فعال نباشیم، همین حداقل‌ها هم از ما گرفته می‌شود، میز مذاکره زمانی نتیجه می‌دهد که میدان را با نیروهای باانگیزه شما ببینند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: درباره بانک رفاه مطرح شد که ۶۷ درصد مربوط به دولت است اگر عکس العمل درستی نشان می‌دادیم و ورود پیدا می‌کردیم این موضوع مطرح نمی‌شد که این بانک ملی است و به دنبال تغییر هیأت مدیره باشند، بانک متعلق به ما است. دست در جیب کارگران کنیم و برای بانکی که بیشتر سهامداران آن بالغ بر ۵۳ درصد افراد جامعه هستند ملی بودن برای آن معنایی ندارد؛ بلکه متعلق به کارگر شاغل و بازنشسته است.

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه اقتصاد تعاون محور مدلی مناسب برای کشور است، گفت: اعتقاد دارم اقتصاد ایران باید توده‌ای باشد که در قالب تعاون تعریف می‌شود، اگر بخش‌های خصوصی، دولتی و تعاونی به عنوان سه ضلع اقتصاد ایران به موازات هم پیش نروند، کشور تحرک اقتصادی ناقصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز سهم تعاون در اقتصاد ایران پنج درصد است درصوتی که باید ۳۳ درصد باشد، یعنی کمترین سهم را دارد و این برای نظام اقتصادی کشور درد است، فرمول سهام عدالت را هم که مطرح می‌کنند به معنای تعاونی نیست.

صادقی تاکید کرد: در اقتصاد تعاونی مبتنی بر حضور توده مردم نوع مشارکت از سر اعتقاد و صدق است و برای مردم انگیزه ایجاد می‌کند که سرمایه‌های اندک را در حوزه تعاون بگذارند؛ اما تعاونی مظلوم و مغفول باقی مانده، ما باید به سمت تعاون رفته و از تعاونی‌های مصرف به تعاونی‌های تولید حرکت کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در اقتصاد هر چقدر تلاش کردیم در دایره قدرت دولت مردان گرفتار شدیم، دولت پز واگذاری به بخش خصوصی را گرفت اما به جای خصوصی، خصولتی شد و در واگذاری‌ها تعاونی‌ها مد نظر قرار نگرفتند، اگر کشور می‌خواهد از این وضعیت خارج شود اقتصاد تعاون محوری که توده مردم در آن حضور داشته باشند، راهکار است.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها