۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
ماجرای حکم جدید آنگ سان سوچی به خاطر یک هلیکوپتر

دادگاهی در نایپیداو امروز (جمعه) آنگ سان سوچی و رئیس جمهوری سابق دولت میانمار را هر کدام به هفت سال دیگر حبس به اتهام فساد محکوم کرده است.

برنده جایزه صلح نوبل به اتهام فساد به ۷ سال دیگر حبس محکوم شد

دادگاهی در نایپیداو امروز (جمعه) آنگ سان سوچی و رئیس جمهوری سابق دولت میانمار را هر کدام به هفت سال دیگر حبس به اتهام فساد محکوم کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: این حکم در جلسه رسیدگی به پرونده محکومیت آنگ سان سوچی رهبر دموکراسی خواه میانمار و وین مینت، رئیس جمهوری سابق این کشور که در داخل زندان مرکزی نایپیداو برگزار شد، صادر گردید و این دو حق دارند تا درخواست تجدیدنظر به حکم صادره را بدهند.

تمامی پنج اتهام علیه این دو مربوط به اجاره و استفاده از یک هلیکوپتر خریداری شده توسط بودجه دولتی است.

آنگ سان سوچی و وین مینت به سوءاستفاده از پست‌های دولتی خود متهم هستند که باعث بروز خساراتی به بودجه دولتی شده چون آنها از الزامات حقوقی و مقررات مالی برای کسب اجازه به منظور به کارگیری، خرید و مالکیت این هلیکوپتر تبعیت نکرده بودند.

این اتهامات جدیدترین پرونده‌های کیفری و دولتی علیه آنگ سان سوچی است. وی با حکم امروز باید ۳۳ سال در حبس بگذراند.

سوچی برنده جایزه صلح نوبل ۱۹۹۱ تا فوریه ۲۰۲۱ به عنوان رهبر دوفاکتوی میانمار فعالیت داشت تا اینکه ارتش این کشور قدرت را به دست گرفت. دولت نظامیان میانمار با برکناری سوچی و رئیس جمهوری وقت آنها را در حصر خانگی قرار دادند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها