برنامه کامل زنگ پایان ۲۰ دی ۱۴۰۱

ترمز رشد بورس کشیده می‌شود؟

همراه با علی اسماعیلیان کارشناس بازار سرمایه
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
ترمز رشد بورس کشیده می‌شود؟

بورس امروز اگرچه کار خود را با یک بازدهی مثبت به پایان رساند اما افزایش قدرت عرضه‌ها، احتمال یک روند کاهشی در آخرین روز هفته سبز بورس را قوت ببخشد.

بورس امروز اگرچه کار خود را با یک بازدهی مثبت به پایان رساند اما افزایش قدرت عرضه‌ها، احتمال یک روند کاهشی در آخرین روز هفته سبز بورس را قوت ببخشد. شاخص کل بورس امروز در نهایت یک رشد ۱.۲۹ درصدی را به ثبت رساند و در محدوده ۱.۶۶۸ میلیون واحدی قرار گرفت و در سمت مقابل شاخص هم‌وزن نیز توانست با افزایش ۱.۴۶ درصدی همراه شود تا هم در گروه‌های بزرگ و هم کوچک شاهد تعادلی به سمت مثبت باشیم. رشد بازار طی روزهای گذشته موجی از خوش‌بینی را در بورس تهران ایجاد کرد و نماگرهای اصلی تالار شیشه‌ای توانستند با مقاومت‌های مهمی مقابله کنند.

در بخش اول برنامه زنگ پایان سه‌شنبه همراه با علی اسماعیلیان، کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط این روزهای بازار سرمایه و چشم‌انداز آتی پرداختیم و در رابطه با مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روند کلی بورس بحث و گفتگو شد. وی در رابطه با شرایط فعلی بازار اعتقاد داشت: شاخص کل با عبور از مقاومت روانی مهم ۱.۶ میلیون واحدی در وضعیتی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد سهام در حال جابجایی میان سهامداران است. قرار گرفتن دلار در محدوده ۴۱ هزار تومان و عدم چشم‌انداز کاهشی در نرخ آن، در کنار ارزش معاملات که اعداد قابل توجهی را از شروع سال جدید ثبت کرده‌ است، سیگنال‌های مهمی برای ادامه حرکت بورس در مسیر صعودی است. از سوی دیگر معیار ورود پول حقیقی به عنوان یکی از متغیرهای مهم در  بازار سرمایه، بیشترین ورود پول حقیقی ماهانه را از ابتدای سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است، همه این موارد حاکی از آن است که وضعیت فعلی بورس مطلوب به نظر می‌رسد البته نباید انتظار صعود شارپی را در بازار داشت.

در بخش دوم نیز مهدی خان‌محمدی، تحلیلگر فردای اقتصاد به بررسی گزیده اطلاعات شرکت‌ها در سامانه کدال پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها