برنامه کامل زنگ پایان ۲۱ دی ۱۴۰۱

اما و اگرهای ارزندگی بورس

همراه با بردیا خسروانی مدرس بازارهای مالی و پوریا بختیاری تحلیلگر اقتصادی
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
اما و اگرهای ارزندگی بورس

بورس تهران در روز چهارشنبه نتوانست این هفته را سبزرنگ به پایان برساند و در غالب نمادها در محدوده منفی و نزولی دنبال شد اما نمادهای کوچکتر بازار شرایط بهتری داشتند. شاخص کل با افت ۱۶، ۰۹۱ واحدی (معادل ۰.۹۶ درصد) عدد یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، اما شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۱۱ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در کانال ۱۱ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۱۱، ۰۹۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، کانه‌های فلزی و فلزات اساسی و در بین نمادها گدنا، پالایش و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.  ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام متوقف شد و حدود ۴۲۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

پس از ریزش بیش از دو سال و نیم گذشته در بورس تهران، اکنون سهامداران روزهای مثبتی را تجربه می‌کنند. با این حال اما بسیاری اعتقاد دارند که بازار سهام فعلا نسبت به بازارهای موازی از لحاظ بازدهی جامانده است. حال سوال این است که بازار سهام جاماندگی ۲ سال اخیر از بازارهای موازی را جبران خواهد کرد.

 در برنامه امروز میزبان بردیا خسروانی، مدرس بازارهای مالی و پوریا بختیاری، تحلیلگر اقتصادی بودیم و به بررسی مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه، آخرین تحولات و اخبار پیرامون این بازار و چشم‌انداز آتی آن با توجه به شرایط موجود پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha