۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
عقد پنج تفاهم‌نامه همکاری فولاد هرمزگان در جشنواره ملی فولاد

شرکت فولاد هرمزگان در سال  تولید دانش‌بنیان و استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های این حوزه به عقد پنج قرارداد در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد اقدام کرد.

فردای اقتصاد:، در این جشنواره، ملی فولاد شرکت فولاد هرمزگان به عقد چند تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، جمعی از اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در جشنواره اقدام کرد. این تفاهم‌نامه‌ها در راستای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و فنی شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی فرایندها، تجهیزات و قطعات مورد نیاز فولاد هرمزگان میان این شرکت و شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسیدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان،  عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مورد رویکرد این شرکت نسبت به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی تجهیزات و قطعات، گفت: فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی کشور یکی از قطب‌های این صنعت محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر توانسته است نقش پررنگی در این صنعت ایفا کند. با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در فولاد هرمزگان، رویکرد شرکت همواره استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بوده و با توجه به نامگذاری شعار امسال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، از این رو همواره از فعالیت‌های دانش‌بنیان به ویژه در جهت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و کاهش حداکثری وابستگی به واردات حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بومی‌سازی قطعات و فرایندهای صنعتی در توانمندسازی ملی و رونق تولید داخلی یکی از عوامل تاثیرگذار در بحث کاهش وابستگی به تامین این‌گونه اقلام از خارج کشور است. بومی‌سازی بر چهار محور استراتژی «کاهش ارزبری، افزایش بهره‌وری و سودآوری بنگاه‌ها، کاهش هزینه‌های تمام شده و ارتقای توان ساخت داخل» استوار است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: جشنواره ملی فولاد ایران فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان فولاد و شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه تامین‌کنندگان قطعات و تجهیزات خاص مورد استفاده در صنعت فولاد کشور است و فولاد هرمزگان نیز همانند سال‌های گذشته از این فرصت برای شناخت تامین‌کنندگان و عقد تفاهم‌نامه استفاده خواهد کرد.

معروفخانی با بیان اینکه در دو سال اخیر حدود ۷۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی‌سازی در فولاد هرمزگان رخ داد، خاطرنشان کرد: این بومی‌سازی‌ها در زمینه ساخت داخل قطعات، تجهیزات، مواد اولیه و نسوز در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۸.۹ میلیون دلار و در ۹ ماه امسال نیز به میزان ۳۶.۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی رخ داد. همچنین در مقایسه ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۹.۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل شده بود، میزان بومی‌سازی و ساخت از نظر ارزی ۲۵ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به عقد پنج تفاهم‌نامه در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در جهت فعالیت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، افزود: فولاد هرمزگان تفاهم‌نامه طراحی کوره تک‌کاناله پخت آهک جهت افزایش راندمان تولید کارخانه آهک‌سازی، اجرای مدل اقتصاد چرخشی در شرکت فولاد هرمزگان، طراحی نظام مدیریت تکنولوژی و نوآوری شرکت فولاد هرمزگان، ساخت تجهیزات سکسیونرهای فشار قوی و فشار متوسط و ساخت پمپ عمودی دریا – واحد آب‌شیرین‌کن را در چهارمین جشنواره با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد: رویکرد فعالیت و اقتصاد مبتنی بر دانش و استفاده از ظرفیت‌های داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان همواره در دستور کار فولاد هرمزگان قرار دارد و از این رو، از هر تلاشی در این جهت فروگذار نخواهیم کرد.  این شرکت  به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی کشور به دنبال بومی‌سازی حداکثری خواهد بود تا بتواند به فناوری‌های نوین جامه عمل بپوشاند.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی با حضور گسترده شرکت‌های بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی در صنعت فولاد ایران در هتل المپیک تهران از ۲۰ دی ماه آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه شرکت فولاد هرمزگان به همراه دیگر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه به صورت فعالی حضور یافت. هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه همانند سه دوره قبلی، استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای بومی‌سازی حداکثری نیازهای تولیدکنندگان فولاد، حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان و به اشتراک گذاشتن تجربیات صنعت فولاد است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار