۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
تصویب آیین‌نامه واردات خودرو در دولت

معاون امور مجلس رئیس جمهور از تصویب آئین نامه واردات خودرو در جلسه دولت خبر داد.

فردای اقتصاد: معاون امور مجلس رئیس جمهور از تصویب آئین نامه واردات خودرو در جلسه دولت خبر داد. سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره آئین نامه واردات خودرو، گفت: پیشنهاد وزارت صمت درباره واردات خودرو امروز در جلسه دولت تصویب و نهایی شد. بر اساس این گزارش، پیش از این قرار بود ورود خودروهای خارجی تا پایان خردادماه امسال تعیین‌تکلیف شود؛ تاخیر در تصویب آیین‌نامه آن نیز شایعه به کما رفتن واردات و بلاتکلیفی بازار و مشتریان را تقویت کرد؛ اما امروز دو اظهارنظر از سوی مقامات دولتی این روند را تغییر داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با موضوع واردات خودرو موافق است درباره جزئیات آن، افزود: دولت آئین‌نامه‌ای برای این موضوع تدوین کرده است؛ باید برای تحقق این امر همه جانبه‌نگری صورت گیرد و به طور مثال تاثیری که این موضوع بر قیمت ارز دارد، مشخص شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: جلسات مختلفی درباره این موضوع با حضور بانک مرکزی، وزارت صمت و معاونت اقتصادی برگزار شد تا همه نظرات خود را بیان کنند و این موضوع نتایج مثبتی برای مردم داشته باشد.

در همین رابطه سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست امروز هیات دولت گفت: واردات خودرو نهایی شده است و شنبه هفته آینده (۲۹مرداد) خبر قطعی واردات آن اعلام می‌شود. وی با بیان اینکه در طرح واردات خودرو، خودروی دست دوم وارد نمی‌شود، گفت: مدل واردات خودرو به بازرگانان بستگی دارد.

به گزارش فردای اقتصاد، متولیان صنعتی پیش از این اعلام کرده بودند که با واردات خودرو قرار است از یک سو بازار تنظیم و از سوی دیگر بستر رقابتی شدن قیمت خودروهای داخلی با محصول خارجی فراهم شود. برای تحقق این اهداف، در مرحله نخست واردات خودروهایی در دستورکار قرار خواهد گرفت که نیازهای مذکور را تامین کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار