۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
اخبار برجامی نفت را در کف ۶ ماهه قرار داد

قیمت نفت با ادامه داشتن اخبار خوش برجامی به افت خود ادامه داد و به کف ۶ ماهه رسید.

فردای اقتصاد: با مثبت شدن اخبار برجامی در روزهای اخیر قیمت نفت همسو با بازارهای داخلی در مسیر کاهشی قرار گرفت. چراکه در حالی چشم‌انداز عرضه نفت ایران با این اخبار افزایشی شده که در سمت تقاضا هم نگرانی‌ها از وقوع رکود جهانی بر قیمت نفت فشار وارد می‌کند.

نفت وست تگزاس اینترمدیت شب گذشته با 3.2 درصد کاهش به کانال ۸۶ دلار در هر بشکه رسید و امروز هم قیمت این نفت شاخص تا قبل از انتشار آمار ذخایر تجاری نفتی آمریکا در این محدوده نوسان کرد. اما بعد از اینکه اعلام شد که ذخایر تجاری نفت آمریکا

نفت برنت هم با مثبت ارزیابی کردن پاسخ ایران به توافق‌نامه پیشنهادی از سوی اتحادیه اروپا در مسیر کاهشی قرار گرفت و حتی تا کانال ۹۱ دلار عقب نشینی کرد. اما امروز قیمت‌ها بیش از یک دلار رشد کرد و به کانال ۹۳ دلار بازگشت.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا می‌گوید: «شانس یک توافق بین ایران و غرب وجود دارد و در صورت اعلام نهایی این توافق در هفته جاری، ریسک زیادی برای قیمت نفت ایجاد می‌شود. اما عامل اصلی تضعیف قیمت نفت خطر رکود اقتصادی است که می‌تواند قیمت‌ها را در محدوده 90 دلار یا پایین‌تر نگه دارد.»

نگرانی از رکود به خصوص بعد از انتشار برخی آمارها از چین و آمریکا به عنوان مهمترین مصرف‌کنندگان نفت جهان، قوت گرفت. امروز هم آمار تورم انگلیس بر نگرانی‌ها افزود. تورم این کشور افزایشی بوده و به بیشترین مقدار در ۴۰ سال ایر رسیده است. از این رو احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور و وقوع رکود جهانی بیشتر شده است.

عامل ایست افت قیمت نفت چه بود؟

با وجود نگرانی‌ها از رکود اقتصاد جهانی اما قیمت نفت امروز به مسیر صعودی بازگشت و افت قیمت‌ها متوقف شد. آمار موسسه نفت آمریکا نشان داد ذخایر نفت و سوخت آمریکا هفته گذشته، کاهش پیدا کرده است. براساس برآوردهای این موسسه، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ آگوست، حدود ۴۴۸ هزار بشکه و ذخایر بنزین حدود ۴.۵ میلیون بشکه و ذخایر سوختهای دیگر هم حدود ۷۵۹ هزار بشکه کاهش یافته است.

این در حالی بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت احتمالا هفته گذشته حدود ۳۰۰ هزار بشکه و ذخایر بنزین ۱.۱ میلیون بشکه کاهش داشته که کمتر از آمار اعلامی از سوی موسسه نفت آمریکا بود.

آمار دقیق‌تر ذخایر تجاری آمریکا چهارشنبه شب‌ها از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود. اگر آمار امشب هم افت شدید ذخایر را تایید کند قیمت نفت ممکن است به رشد خود ادامه دهد.

اخبار برجامی نفت را در کف ۶ ماهه قرار داد
قیمت یک ماهه نفت برنت

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار