۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
فرصت ایران در بازار روسیه از دست رفت؟

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصت طلایی که در گذشته در بازار خودروی روسیه ایجاد کرده بودیم، از دست رفته و امروز با توجه به خروج خودروسازان خارجی از این کشور، باید بتوانیم در این بازار فعالیت‌ها را آغاز و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارتدر گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اتومبیلیتی» روسیه در هفته آینده و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این رویداد، افزود: روسیه بازاری است که در دهه ۸۰ در آن حضور یافتیم و عرضه خودرویی نظیر سمند در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان‌ کرد: روسیه جزو بازارهای هدف صادراتی ما بوده و هست، اما قطع ارتباطات خودرویی سبب شد تا امروز برای حضور مجدد در این کشور انرژی، زمان و هزینه بیشتری صرف کنیم.
منطقی ادامه‌داد: برای ورود مجدد به بازار این کشور، باید خودروهایمان را در نمایشگاه‌های مختلف روسیه به نمایش گذاشته، شبکه‌ خدمات پس از فروش ایجاد کرده و تبلیغات ویژه کنیم تا محصولات‌مان را بشناسند.

منطقی تصریح‌ کرد: فرصت طلایی که در گذشته در بازار خودروی روسیه ایجاد کرده بودیم، از دست رفته و امروز با توجه به خروج خودروسازان خارجی از این کشور، باید بتوانیم در این بازار از نو آغاز و از فرصت‌ها استفاده کنیم.
معاون وزیر صمت یادآور شد: با وجود همسایگی با روسیه و روابط سیاسی خوب با این کشور، اما تاکنون چینی‌ها بهره‌برداری بهتری از این فرصت اولیه کرده‌اند، در عین حال فرصت ثانویه هنوز باقیست و آن اینکه محصولاتمان را در معرض نمایش قرار دهیم.

منطقی اضافه‌ کرد: به احتمال زیاد، درخصوص قطعات و محصولات، تفاهمنامه‌ها و شاید قراردادهایی بتوان با طرف‌های روسی منعقد کرد و باید بتوانیم از فضای مثبت موجود حداکثر استفاده را انجام دهیم.
منطقی تاکید کرد: باید دید در کدام بخش و سگمنت قیمتی توان ورود به بازار روسیه را داریم و بیشترین تقاضاها از سوی روس‌ها در کدام بخش یا بخش‌ها است؟

وی یادآور شد: وقتی خودروی سمند در دهه ۸۰ در بازار روسیه ارائه شد، در بیش از ۵۰ شهر این کشور از جمله مسکو نمایندگی‌هایی به منظور ارائه خدمات پس از فروش ایجاد شد و امروز در این زمینه نیازمند مطالعه و بخش ‌بندی بازار بزرگ این کشور هستیم.

این مقام مسئول وزارت صمت تاکید کرد: حضور پُرقدرت در بازار یک کشور، نیازمند مشتری‌شناسی، آمادگی لازم برای پشتیبانی از محصولات و بسیاری پارامترهای دیگر دارد.
ایجاد پلتفرم‌های مشترک خودرویی

وی در ادامه درخصوص مطرح شدن ایجاد پلتفرم خودرویی مشترک با روس‌ها و چینی‌ها، اظهار کرد: این مسائل، فعلا در حد ایده اولیه است و شاید بتوان در گام‌ها و مراحل بعدی درباره آن صحبت کرد.
برپایه این گزارش، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه‌های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از ۹۰۰‌مترمربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه‌های برون‌مرزی بی‌نظیر است.

همچنین برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه‌سازی ۲ کشور، امضای تفاهمنامه انجمن‌های قطعه‌سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها