۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
بستن یک مسیر دریایی دیگر به جای تنگه هرمز

اخیراً پاناما از پس‌ گرفتن پرچم‌های خود از نفتکش‌های ایرانی خبر داد. فریدون عباسی‌ دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به این اقدام پاناما گفت: این اقدام صرفا جنگ روانی است. اما در صورت تهدید امنیت ایران تا محدوده اقیانوس منجمد جنوبی هم اعمال قدرت می‌کنیم.

تجارت نیوز: فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره اقدام پاناما و واکنش ایران به این کشور گفت: پس گرفتن پرچم‌های پاناما تاثیری در صادرات نفت ایران ندارد و روش‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها همچنان پابرجاست. با گرفتن یک پرچم هرگز صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود.

او در پاسخ به اینکه ممکن است ایران برای مقابله با فشارهای اخیر، اقدام به بستن تنگه هرمز کند عنوان کرد: ایران با کشورهای دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.

عباسی ادامه داد: در صورت افزایش فشارهای اقتصادی ایران نیز راه‌های مقابله معقول را پیش می‌گیرد. امثال اقدامات پاناما صرفا جنگ روانی است و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها