۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
زمان عرضه سهام سرخابی‌ها مشخص شد

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی عرضه سهام باشگاه پرسپولیس ۷اسفند صورت خواهد گرفت اما زمان دقیق واگذاری استقلال هنوز مشخص نیست.

فردای اقتصاد: حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری عرضه سرخابی‌ها عنوان کرد: عرضه سهام باشگاه پرسپولیس ۷اسفند صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که داشتیم نسبت به تشویقات و تحقیقاتی که برای دو باشگاه داشتیم، علاقه‌مندان به باشگاه داری حرفه‌ای اعلام آمادگی کردند و سایر علاقه‌مندان به باشگاه‌داری سرخابی‌ها، می‌توانند با مراجعه به واحد بازاریابی سازمان خصوصی سازی اطلاعات کافی را دریافت کنند.

قربان‌زاده افزود: زمان دقیق واگذاری استقلال هنوز مشخص نیست، اما در اسفندماه این اتفاق صورت خواهد گرفت؛ دلیل این موضوع عدم شفاف بودن صورت‌های مالی باشگاه استقلال اعلام شده است.

وی ادامه داد: ۵۱درصد ارزش شرکت پرسپولیس ۲هزار و ۷۳۸میلیارد تومان اعلام شده است. خریدار اولین قسط خود را یک‌ونیم سال بعد پرداخت خواهد کرد. این اقساط پس از پرداخت ۲۰درصد حصه نقدی و در ۶ قسط و ۶ سال  صورت خواهد گرفت.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، حصه نقدی برای خرید سهام پرسپولیس ۵۴۰میلیارد تومان و برای استقلال ۴۶۰میلیارد تومان خواهد بود. همچنین هر قسط واگذاری پرسپولیس ۳۰۰میلیارد تومان و هر قسط باشگاه استقلال ۲۶۶میلیارد تومان خواهد بود.

شروط ضمن عقد خرید بلوکی سرخابی‌ها

از جمله شروط ضمن عقد این قرارداد کسب قهرمانی در لیگ برتر بود که ۵درصد تخفیف در یک قسط، قهرمانی در آسیا ۲۰درصد تخفیف از یک قسط و... ترتیب داده خواهد شد و همچنین در صورتی که دو باشگاه دو سال پیاپی به زیر رتبه چهارم در لیگ‌ برتر ایران نزول کنند، حق فسخ قرارداد یک‌طرفه برای دولت فعال می‌شود.

حال باید دید با وجود عدم پرداخت حق پخش مسابقات سرخابی‌ها توسط سازمان صدا و سیما، عدم درآمدزایی پایدار این دو باشگاه از فروش محصولات حمایت شده توسط برندهایشان، عدم کسب درآمدهای پایدار از محل حق رشد و رضایتنامه‌های بازیکنان می‌توان سرمایه‌گذاران را راضی کرد تا با پرداخت بیش از ۲هزار میلیارد تومان ۵۱درصد باشگاه پرسپولیس را به صورت قسطی در 6 سال خریداری کنند یا به سمت سرمایه‌گذاری‌های پایدارتر و عملیاتی‌تر از صنعت باشگاه‌داری حرکت کنند که در ایران تاریخچه خوشنامی ندارد.

در انتهای این نشست، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی از ادامه مذاکرات این سازمان با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد و امیدوار بود با اجماعی همه‌جانبه باید تصمیمی در سطح حاکمیت اتخاذ شود تا سرانجام ادعای این‌ دو باشگاه و صداوسیما مبنی بر پرداخت حق پخش و تبلیغات بین‌بازی این دو تیم به صورتی عادلانه تقسیم شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار