۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
بیت کوین در آستانه صعودی بلند مدت

بر اساس بسیاری از شاخص‌های آنچین و آنچه در گذشته بارها رخ داده است، به نظر می‌رسد بیت کوین در آستانه یک روند صعودی با ثبات بلند مدت قرار دارد و کف قیمتی مستحکمی را در ۱۶ هزار دلار ایجاد کرده است.

فردای اقتصاد:  بیت کوین از کف قیمتی خود در محدوده ۱۵۵۰۰ دلار در حال حاضر حدود ۵۰ درصد رشد کرده است. عمده رشد اخیر بیت کوین به خوش بینی ناشی از تغییر شرایط اقتصاد کلان، بهبود زنجیره تامین، بهبود تورم و کاهش شدت سیاست‌های انقباضی مرتبط می‌شود. در واقع افراد قبل از وقوع این سناریو به پیشواز آن رفته‌اند و نمود آن را می‌توان در بسیاری از بازارها از جمله شاخص بازارهای سهام S&P500، نزدک و همچنین کریپتوکارنسی مشاهده کرد.

دوران رکودی اخیر رمزارزها از جهاتی با سیکل‌های قبلی متفاوت بود. این دوران نسبت به گذشته طولانی‌تر بوده و بسیاری از شاخص‌ها و پیش‌بینی‌هایی که در گذشته از اعتبار بالایی برخوردار بودند را بی‌اعتبار کرد.

اما در حال حاضر، بر اساس بسیاری از شاخص‌های آنچین و آنچه در گذشته بارها رخ داده است، به نظر می‌رسد بیت کوین در آستانه یک روند صعودی با ثبات بلند مدت قرار دارد و کف قیمتی مستحکمی را در ۱۶ هزار دلار ایجاد کرده است.

تعداد شاخص‌هایی آنچینی که بیان‌گر این موضوع هستند زیاد است اما در این گزارش به چند مورد از آنها اشاره می‌شود.

قیمت بازار از قیمت واقعی تحقق یافته افزایش یافت

به طور خلاصه، قیمت تحقق یافته میانگین وزنی قیمت بیت کوین‌های خریداری شده است. این شاخص معمولا به عنوان حمایت و مقاومت برای بیت کوین عمل کرده است.  در گذشته مانند اواخر سال ۲۰۱۸ هرگاه، قیمت بازاری بیت کوین این خط را به سمت بالا شکسته و تثبیت گشته، یه روند با ثبات رو به رشد شکل گرفته است.

با افزایش قیمت اخیر بیت کوین نیز، مجددا شاهد این کراس صعودی بین این دوفاکتور بوده‌ایم که می‌تواند نشان دهنده یک روند افزایشی احتمالی باشد.

بیت کوین در آستانه صعودی بلند مدت

خالص سود و زیان تحقق نیافته، نشان از سودآوری دارد

از طرف دیگر شاخص‌های دیگری نیز وجود دارند که تایید کننده این موضوع هستند. NUPL خالص سود و زویان تحقق نیافته را نشان می‌دهد. این شاخص نیز بعد از یک دوره که نشان دهنده ناامیدی و فروش در ضرر بیت کوین‌ها توسط هولدرها بود، اکنون از عدد یک فراتر رفته است. در دوران گذشته هر گاه این اتفاق برای شاخص فوق رخ داده است، شرایط بازار رو به بهبود رفته و اکنون می‌توان انتظار داشت که این سناریو مجددا رخ دهد.

بیت کوین در آستانه صعودی بلند مدت
خالص سود و زیان تحقق نیافته

بیت کوین در زیر قیمت واقعی قرار دارد

در تایید موضوعاتی که تا کنون بیان شده می‌توان به شاخص  MVRV اشاره کرد. شاخص MVRV که به نوعی نشان دهنده حباب قیمتی در بیت کوین است بعد از مدت طولانی که در ناحیه سبز قرار داشت از آن خارج شد. منطقه سبز در این داده آنچین، به معنی حباب منفی قیمت بیت کوین بوده و نشان می‌دهد که بیت کوین در زیر قیمت واقعی آن در حال معامله است.

این شاخص نیز روند صعودی به خود گرفته و اکنون از ناحیه سبز خارج شده است که در صورت تداوم این روند می‌توان تعبیر به شرایط رو به بهبود کریپتوکارنسی کرد.

بیت کوین در آستانه صعودی بلند مدت
MVRV

گرچه تمامی این شاخص‌ها در شرایطی قرار دارند که بیت کوین، در دوران‌های قبل، در ابتدای روند صعودی در آن قرار داشته است، اما همواره امکان نقض آن وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است حتی با وجود بهبود شرایط، احتمال نوسانات در این بازار همواره وجود دارد. لازم به ذکر است در صورتی که وقایعی مانند فاجعه لونا یا FTX تکرار شود، ممکن است افت قیمتی شدید دیگری را در بازار شاهد باشیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار