۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
آیا خیر عمومی و منافع ملی با حاکمیت قانون در تعارض است؟

در این قسمت از برنامه «گفت‌وگوی فردا» با حضور صاحبنظران درباره ارتباط حاکمیت قانون با خیر عمومی و منافع ملی گفت‌وگو شده است.

ارتباط حاکمیت قانون با خیر عمومی و منافع ملی محور بحث دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های «گفت‌وگوی فردا» با حضور آقایان موسی غنی‌نژاد، رحمان قهرمانپور، شهرام اتفاق، ابراهیم صحافی و علی میرزاخانی و میزبانی مرتضی کاظمی بود. 

 در این نشست با توجه به نکاتی که در سه نشست قبلی با موضوع حاکمیت قانون مطرح شد مباحثه‌ای حول این موضوع شکل گرفت. 

یکی از نکاتی که توسط بعضی از شرکت‌کنندگان در این نشست به بحث گذاشته شد این نکته بود که اساساً پیشرفت و توسعه مترادف با رعایت حقوق انسانی و طبیعی افراد است و نباید به بهانه توسعه یا به بهانه خیر عمومی یا منافع ملی مورد تعدی قرار گیرد. در خلال گفت‌وگو درباره مفهوم قانون و جزییات حاکمیت قانون موضوع هم‌راستا بودن خیر خصوصی و خیر عمومی به بحث محوری و چالشی در این گفت‌وگو تبدیل شد.

برنامه «گفت‌وگوی فردا» را عصرهای جمعه در وبسایت «فردای اقتصاد» ببینید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا عباسی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    آقای کاظمی کاظمی عزیز بنظرم خیلی بهتر می شد اگر حداکثر ۳ مهمان میداشتید و اجازه بحث بین طرفین رو میدادید. در حال حاظر شما ۵ صاحب نظر رو اوردید و هر کدام در شروع بحثشان یکسری بحث های دیگه رو مطرح میکنند و از بحث اصلی خیلی دور میشند.
  • مهدی IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    سلام من بیسواد فهمیدم اقای دکتر غنی نژاد دقیقا دست گذاشته روی بستن تمام رانتها موجود کشور ولی دوستان که تحصیل کرده هم هستند حرفهای دکتر نمیفهمند حالا شما فکر کن سیاسیون و دولتمردان که منافعشون در خطر میفته چطوری حالی کنی که تن به این اصلاحات بدهند ممنون از برنامه شما
  • م ج NL ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    با درود، مثل همیشه دکتر غنی‌نژاد حرف اصلی را زد و آن این که دموکراسی نه به معنای حاکمیت مردم، بلکه به معنای مشروط بودن و محدود کردن دولت است که کلید اصلی توسعه می‌باشد
  • بهنام IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    ممنون از برنامه خوبتون. به خصوص برنامه هایی که با حضور آقای غنی نژاد و آقای میرزاخانی برگزار می کنید. حضور این عزیزان به مبانی مباحث به صورت ساختاریافته تشریح می شود. لطفا ادامه بدهید.
  • بهنام IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    سلام. لطفا در مورد مولفه های ارزیابی میزان حاکمیت قانون در کشور ها توضیح فرمایید. ارکان این مفهوم در کشور و دولت چیست
  • طاهر آهن جان IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    غنی نژاد عشقه خالصه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار