۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
بیت کوین به مرز ۲۵ هزار دلار رسید

بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با حدود ۹ درصد رشد مجددا مرز ۲۴ هزار دلار را رد کرد. بیت کوین در حال حاضر در حدود ۶۰ درصد از کف قیمتی خود فاصله گرفته است

فردای اقتصاد: بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با حدود ۹ درصد رشد مجددا مرز ۲۴ هزار دلار را رد کرد. در دو هفته اخیر این دومین بار است که بیت کوین موفق به کسب این جایگاه شده است. بیت کوین در حال حاضر در حدود ۶۰ درصد از کف قیمتی خود فاصله گرفته است. این اتفاق در حالی رخ داد که غالب اخبار اخیر بر خلاف بازار بوده و حتی باعث شد قیمت بیت کوین تا ۲۱ هزار دلار عقب نشینی کند.

بیت کوین و به طور کلی رمزارزها، در روزهای اخیر در میان نگرانی‌های گسترده سرمایه‌گذاران پیرامون قانون‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال و اتفاقات مختلفی مانند جریانات BUSD و هدف قرار گرفتن استیبل کوین‌ها و همچنین اقدامات آینده بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم،  با ریسک زیادی همراه شد و حتی در مقاطع مختلفی به زیر ۲۱،۶۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها با شکسته شدن مقاومت ۲۴،۱۰۰ دلاری کمی کاهش یافته است.

در روز سه شنبه نرخ تورم ایالت متحده منتشر شد که هر چند نسبت به ماه قبل اندکی افت داشت اما از انتظارات بالاتر بود. با وجود اینکه نرخ تورم چندان باب میل تحلیلگران نبود اما به نظر می‌رسد که واکنش بازار به آن همراه به امید در روزهای آینده است.

از طرف دیگر در روز گذشته شاخص خرده فروشی ایالت متحده منتشر شد که با رشد چشم‌گیری همراه بود و بالاتر از انتظارات عمل کرد. عدد این شاخص به ۳ درصد رسید. معمولا واکنش بازارها به رشد این شاخص مثبت است و این می‌تواند خوش‌بینی به وضعیت اقتصاد کلان ایجاد کند.

اما شورت اسکوییز سناریوی دیگری است که در کنار عوامل دیگر، می‌تواند رشد اخیر قیمت بیت کوین و به سایر رمزارزها را توضیح دهد.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین گلس، در ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۵۲ هزار معامله‌گر لیکویید شدن که در مجموع ارزش کل معاملات لیکویید شده در حدود ۲۱۱ میلیون بوده است. حدود ۱۸۷ میلیون دلار از این رقم، به موقعیت‌های فروش استقراضی (پوزیشن شورت) مربوط می‌شود.

همزمان با رشد قیمت بیت کوین، سهام‌ شرکت‌های مرتبط با صنعت رمزارزها نیز رشد چشمگیری را تجربه کردند. سهام صرافی کوین دسک و هلدینگ استخراج بیت کوین ماراتن دیجیتال هر یک در این بازه ۱۵ درصد افزایش یافتند و سهام مایکرواستراتژی، یکی از بزرگترین شرکت‌های هولدر بیت کوین بیش از ۹ درصد افزایش یافت.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز روز خوبی را سپری کرد و با جهشی ۹ درصدی ، از محدوده ۱۷۰۰ دلاری عبور کرد. البته قیمت از این محدوده کمی فاصله گرفته و در حال حاضر اندکی پایین‌تر از آن معامله می‌شود.

سایر آلت کوین‌ها نیز از رشد پادشاه رمزارزها پیروی کردند. سولانا، با جهشی ۹.۴درصد  به ۲۳.۸۸ دلار رسید. کاردانو نیز به دنبال راه‌اندازی موفقیت‌آمیز آپدیت ولنتاین در شبکه اصلی، با رشدی ۸.۳ درصد تا ۰.۴۱ دلار پیشروی کرد.در نمودار قیمت بیت کوین تنها نکته نگران‌کننده در تایم فریم روزانه اتفاق افتاده است.

بیت کوین به مرز ۲۵ هزار دلار رسید
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

با وجود رشد اخیر قیمت بیت کوین اما همچنان مقاوت ۲۵ هزار دلار که مصادف با میانگین متحرک ۲۰۰ هفتگی و مقاومت استاتیک است به قوت خود باقیست. بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود نیازمند است که بر این مقاومت جدی غلبه کند. داده‌های نشان می‌دهد که سفارشات فروش زیادی در این منطقه وجود دارد.  از طرف دیگر احتمال وقوع واگرایی منفی در اندیکاتور RSI و قیمت بیت کوین وجود دارد. اگر RSI بتواند به رشد خود ادامه دهد این واگرایی می‌تواند منتفی شود، اما اگر قیمت نتواند از سد ۲۵,۰۰۰ دلار عبور کند، فرضیه رخ دادن شورت اسکوییز تقویت می‌شود و شاهد شکل‌گیری الگوی نزولی ۲ قله در نمودار BTC خواهیم بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار