۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
درخواست استارتاپ‌ها برای برگزاری اتحادیه کسب وکارهای مجازی

فردای اقتصاد - گروهی از استارتاپ‌های عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت نسبت به برگزار نشدن انتخابات این اتحادیه اعتراض کردند. 

فردای اقتصاد - گروهی از استارتاپ‌های عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت نسبت به برگزار نشدن انتخابات این اتحادیه اعتراض کردند. 

در این نامه آمده است که پس از گذشت ۱۰ ماه از زمان قانونی برگزاری انتخابات و تاکید هیات عالی نظارت بر برگزاری این انتخابات تا تیرماه امسال هنوز این مصوبه توسط دبیرخانه ابلاغ نشده و زمانی برای انتخابات تعیین نشده است. 

در این نامه آمده است: بر اساس قانن نظام صنفی و آیین نامه اجرایی نحوه تشکیل و برگزاری انتخابات اتحادیه‌های کشوری دبیرخانه موظف است شش ماه قبل از پایان عمر قانونی اتحادیه دستور برگزاری انتخابات اتحادیه مذکور را به هیات اجرایی صادر کند تا انتخابات در مهلت مقرر برگزار شود. بر اساس آیین نامه مذکور تنها در صورتی امکان تاخیر در انتخابات وجود دارد که به دلیل تنش ، عدم امنیت یا بروز حوادث غیر مترقبه برگزاری انتخابات غیر ممکن باشد و در این صورت هیت اجرایی انتخابات میتواند انتخابات را به تاخیر بیندازد و پس از آنها تنها بیست روز فرصت دارد که زمان جدید انتخابات را اعلام کند. 

بر اساس آنچه از صراحت بند بند مواد مذکور و مصوبه هیات می‌آید لزوم برگزاری انتخابات در زمان پایان دوره تصدی هیات مدیره قبلی است و عدم برگزاری انتخابات به دلیل تفکیک اتحادیه ، شیوع کرونا یا ماه رمضان امری نیست که در قانون پیش‌بینی شده باشد و عدم برگزاری استنکاف بارز از وظیفه قانونی است. 

به گفته امضا کنندگان این نامه در حال حاضر اتحادیه بعد از مهلت قانونی در حال فعالیت است و مع‌الاسف با انتصابات جدید وزارت متبوع در اتحادیه بیشتر اعضای فعلی اتحادیه را اشخاص علی البدل و ترمیمی تشکیل می‌دهند که نمی‌توانند نماینده واقعی صنوف کسب وکارهای دیجیتال باشند. 

در این نامه آمده است که با ادامه فعالیت هیات مدیره کنونی در اتحادیه مذکور ادعاهای مختلفی در مورد مشروعیت تصمیمان این اعضا شکل گرفته و در ادامه نیز اختلافات میان اعضای اتحادیه و همچنین اعضای هیات مدیره دردسرساز خواهد شد. 

این نامه به امضای کسب و کارهای اسنپ، دیجی‌کالا، سفرمارکت، دیوار، کافه بازار، بلد، مدیانا، پیشگامان، انجمن تجارت الکترونیک، پذیرش ۲۴، دکتر نکست، فلایتیو، شهر سرویس، اپزا، پتروتجارت شایان، اسپرینگ، یکتانت، لیان، شیپور، باما ، امرتون، چارباغ، جاجیگا، تریبون، هلدینگ مکس، واجارو و اسنپ باکس رسیده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار