۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
بورل: پاسخ ایران به اروپا مثبت بوده‌است

جوزپ بورل در مصاحبه‌ای گفت که پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا مثبت بوده اما تهران خواستار چند تغییر در متن شده‌است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای گفت: «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید ایران به متن نهایی پیشنهادی این اتحادیه برای احیای برجام پاسخ «مثبت» داده، اما خواستار چند تغییر در متن آن شده‌است.»
او اضافه کرد که اکثر کشورهایی که در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور دارند، با پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) موافق هستند.
بورل در مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی «ای تی‌وی» گفت که با وجود موافقت کشورهای دیگر اما او هنوز هنوز پاسخی از آمریکا دریافت نکرده است.
ساعاتی پیش ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن از چشم‌پوشی ایران از برخی خواسته‌هایش استقبال می‌کند اما «هنوز مسائلی باقیمانده که باید حل شود.»
رسانه های آمریکایی به تازگی گزارش داده اند که آمریکا در حال مشورت با شرکای خود پیش از ارائه جواب درباره طرح بورل و پاسخ رسمی ایران به آن است.
بورل که به عنوان هماهنگ کننده میان ایران و آمریکا عمل می‌کند گفت ایران چند اصلاح و تعدیل در پیشنهاد اتحادیه اروپا درخواست کرده‌است. جزئیات درخواست‌های ایران علنی نشده است.
بورل روز دوشنبه گفته بود که پاسخ تهران را «معقول» می‌داند.
ایران هفته گذشته پس از جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی به ریاست ابراهیم رئیسی، پاسخ رسمی خود به طرح پیشنهادی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای احیای برجام را داده و می گوید انتظار دارد تا به زودی پاسخ متقابل دریافت کند.

برای جزییات بیشتر کلیک کنید:
خبر فوری/ بورل: پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا معقول بود

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha