۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
اگر درخواست افزایش حقوقتان رد شد، چه کنید؟

فردای اقتصاد: رد شدن درخواست افزایش حقوق می‌تواند ضربه‌ای به عزت نفس شما باشد، اما امید خود را از دست ندهید. به جای اینکه به آن به عنوان یک قدم به عقب فکر کنید، آن را فرصتی برای رشد بدانید. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو نحوه حفظ روحیه در موقعیتی که رئیستان به درخواست شما نه بگوید را پیشنهاد کرده است.

دیپلماتیک پاسخ دهید. ممکن است بگویید: «از اینکه واقعیت را با من به اشتراک گذاشتید متشکرم. جای تعجب نیست که من از اینکه شرکت نمی‌تواند به درخواست من عمل کند، ناامید هستم. با این وجود، من متعهد به ارائه بهترین‌های خودم به سازمان هستم و امیدوارم به گفتگو در مورد اینکه چگونه می‌توانم مشارکت‌کننده ارزشمندتری باشم، ادامه دهم."

عمیقتر کنکاش کنید. برای درک بهتر دلیل پشت این جواب رد، پرسش‌های بعدی بپرسید. ممکن است بپرسید "چه چیزی در تصمیم شما نقش دارد؟" "حقوق و عملکرد چگونه ارزیابی می‌شود؟" یا "چه کاری می‌توانم بیشتر انجام دهم؟"

پیشنهاد جایگزین ارایه کنید. اگر به‌دلیل محدودیت‌های بودجه، کسب درآمد بیشتر یک گزینه‌ محسوب نمی‌شود، مذاکره برای ساعات کاری انعطاف‌پذیر یا کار از خانه، تخصیص سهام، تغییر عنوان سازمانی، زمان تعطیلات بیشتر یا پیشرفت حرفه‌ای را در نظر بگیرید.

به گفتگو ادامه دهید. رد شدن درخواستتان را به عنوان فرصتی برای ایجاد یک برنامه با رئیس‌تان برای پیشرفت خود در نظر بگیرید. معیارهای کلیدی و بهبودهای خاصی را که افزایش حقوق و مزایا را در آینده توجیه می‌کند، شناسایی کنید.

منبع: HBR

نویسنده: ملودی وایلدینگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار