۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
این خودروی پیشرفته با همکاری روسیه و ایران تولید می‌شود

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه اتومبیلتی ۲۰۲۲ مسکو و حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی افزود: در این نمایشگاه ۷۰۰ میلیون یورو تفاهمنامه بین دو طرف ایرانی و روسی منعقد شد که تا امروز ۵۰ میلیون یورو آن به قرارداد تبدیل شده است و دلیل اصلی کندی کار نیز بروکراسی و سیستم اداری روسیه است که مسائل را زمان بر می‌کند.

منوچهر منطقی گفت: در زمینه تولید مشترک مقرر شد محصولی همچون ال ۹۰ که در هر دو کشور تولید می‌شد و هر دوی ایران و روسیه به خودکفایی ۵۰ درصدی در آن رسیده بودند، احیا شود.

منطقی یادآور شد: قوای محرکه این خودرو در اختیار هیچ یک از دو طرف ایران و روسیه نبود که مقرر شد موتورای سی ۵ یا همان تی یو ۵ پلاس در آن استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: این خودرو در ایران در شرکت پارس خودرو و همچنین در روسیه تولید خواهد شد و عملاً پایان فروردین ماه رونمایی از این محصول را خواهیم داشت.

منطقی ادامه داد: در توافق با روس‌ها مقرر شد علاوه بر صادرات خودرو کامل به این کشور، خط تولید تارا در روسیه راه‌اندازی شود.

معاون وزیر صمت اظهارکرد: سال آینده واردات بخشی از نیاز بازار را تأمین خواهد کرد که مطابق برنامه‌ریزی تا ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • پرویز IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    عاقبت مردم بخیر

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها