۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
احتمال دو برابر شدن قیمت این خودروها در سال جدید + جزئیات

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: بر اساس فرمول‌ها و داده‌های جمع آوری شده درباره قیمت خودرو، بعد از تعطیلات نوروز نقشه راه نهایی را شورای رقابت ارائه می‌دهد و پس از آن دستگاه مربوطه قیمت را اعلام می‌کند.

تسنیم: سپهر دادجوی توکلی با اشاره به اینکه وظیفه شورای رقابت نه سیاستگذاری صنعتی مثل خودروست نه قیمت گذاری بلکه صرفا در جهت رفع انحصار و رقابتی کردن بازار ورود کرده است، گفت: در فروردین امیدواریم شاهد ابلاغ جزییات دستورالعمل به نهادهای متولی ابلاغ قیمت خودرو باشیم.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت افزود: در قانون تکلیف شده که شورای رقابت برای کالاها حق قیمت گذاری ندارد و افزایش قیمت در کار گروهی به نام کارگروه شورای رقابت اتفاق می‌افتد که از سازمان حمایت نیز در این کارگروه عضو داریم.

این مقام مسئول در شورای رقابت اظهار داشت: اما همانطور که اعلام کردم به محض تشکیل جلسه نهایی و پایان یافتن جلسات در خصوص این موضوع قیمت نهایی خودرو توسط دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد.

وی افزود: شورای رقابت دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری را به نهادهای مجری هر حوزه اعلام می‌کند و آن‌ها موظفند بر اساس دستورالعمل مذکور قیمت آن کالا را تعیین کنند.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با اشاره به اینکه برای سال آینده قیمت کارخانه‌ای برخی خودروهای داخلی افزایش می‌یابد، اما ممکن است در مورد برخی خودروها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد، تصریح کرد: درج موضوع افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست، در واقع بر اساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودروها ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در بعضی خودروها این عدد می‌تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودروها نیز می‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می‌تواند درست باشد، اما دقیق نیست.

دادجوی توکلی افزود: امیدواریم به زودی با تنظیم بازار خودرو شاهد رفع انحصار باشیم به نحوی که دیگر نیاز به دخالت تعیین دستورالعمل برای قیمت خودرو نباشیم و شورای رقابت بر پرونده‌های مهمتر و بنیادی تری که در دست بررسی دارد، تمرکز کند.

خبر ویژه: آغاز ثبت نام جدید خودروهای داخلی از ۲۶ اسفند + شرایط و لینک ثبت نام

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 106
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • بی کس IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    نمیدونم آقایان از جون مردم بخصوص طبقه پایین چی می‌خواند بیشتر مردم ایران درحسرت سوار شدن خودروهای روزوباکیفت هستند ومجبورنند خودروهایی بی کیفت داخلی را با قیمت مرسدس بنز ولنگوروز وامثال خودروهای با کیفت خارجی بخرنند مثلا در عراق با پوله ۲۰۶میشه شاسی بلندمدل ۲۰۲۳خرید آقا می‌خواهید پراید حلبی رایک میل
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    چیه خدا وکیلی ثبت نام تمدید میکرد تا 10,فرودین‌ همه بنویسن،حساب وکالتی ما اشتباه باز کردیم آخه این چه وضعیه همه چی به نفعه پول‌ داراست

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها