۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
ماجرای تحرکات آذربایجان علیه باکو چه بود؟

رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا با رد ادعای ارمنستان، بر ساخت پاسگاه مرزی در آخرین نقطه جاده لاچین تاکید کرد.

فارس: «الهام علی اف» رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» علی اف در این گفت‌وگو اظهارکرد که جمهوری آذربایجان آماده عادی‌سازی روابط با ارمنستان و امضای معاهده صلح در آینده نزدیک است. وی گفت که متن معاهده صلح را با پیشنهادها و اصلاحات اخیر به ارمنستان ارائه کرده است.

در این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت جاده «لاچین_خانکندی» مورد بررسی قرار گرفت. وی محاصره جاده لاچین را تبلیغات دروغین ارمنستان دانست و مدعی شد ارمنستان از یک جاده اضافی برای حمل‌ونقل غیرقانونی و انتقال پرسنل خود در خاک جمهوری آذربایجان استفاده می‌کند.

علی اف در گفت‌وگو با بلینکن بر لزوم ایجاد پاسگاه مرزی در آخرین نقطه جاده لاچین در جمهوری آذربایجان در مرز با ارمنستان تاکید کرد.

 برخی منابع خبری روز سه شنبه شب مدعی شدند که ارتش جمهوری آذربایجان قصد تحرکاتی را در منطقه دارد. بنابر ادعای منابع خبری، ارتش جمهوری آذربایجان قصد دارد به مناطقی در «سیونیک» در ارمنستان حمله کند.

برخی منابع خبری نزدیک به ارمنستان مدعی شدند که دوربین‌های مداربسته پهپادهای ارتش جمهوری آذربایجان از خودروهای غیرنظامی اسکورت شده توسط نیروهای حافظ صلح روس فیلمبرداری کرده و آنها را به عنوان ادعای استقرار نظامی یگان‌های ارمنستان به نمایش گذاشته‌اند

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها