۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
چهره‌ها/ دکتر بهکیش؛ سرسخت‌ترین حامی تجارت

دکتر محمدمهدی بهکیش در میان اقتصاددانان ایرانی است که معتقد است بسیاری از مصائب تحمیل شده بر زندگی ایرانیان ریشه در بی‌اعتنایی به تجارت و اولویت دادن به صنعت گلخانه‌ای دارد.

دکتر محمدمهدی بهکیش سرسخت‌ترین حامی تجارت در میان اقتصاددانان ایرانی است که معتقد است بسیاری از مصائب تحمیل شده بر زندگی ایرانیان ریشه در بی‌اعتنایی به تجارت و اولویت دادن به صنعت گلخانه‌ای دارد. این اقتصاددان در گفت‌وگوی مفصل خود با «فردای اقتصاد» سیر زندگی‌اش در میان خانواده‌ای بزرگ را روایت کرده است که با برادران و خواهرانش بنا بر شوخی پدرش تعدادی بالغ بر یک تیم فوتبال داشت.

دکتر بهکیش در این گفت‌گو نحوه گرایش خود به مکتب تجارت آزاد را با جزئیات کامل بیان می‌کند و معتقد است که عدم توجه به این رویکرد باعث فقیرتر شدن ایرانیان شده است اما متاسفانه روشنفکران و سیاستمداران ایرانی هیچوقت توجهی به این مقوله نداشته‌اند و ندارند.

برنامه «چهره‌ها»، روایت زندگی چهره‌های فکری، کارآفرینی و تصمیم‌سازی نیم‌قرن اخیر همزمان با تحولات توفانی این مقطع زمانی است.

برنامه‌های کامل:

قسمت دوم: دکتر بهکیش: صنعت گلخانه‌ای چگونه باعث فقیرتر شدن ایرانیان شد؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عارف IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    بسیار مصاحبه عالی و درس آموزی بود، بی صبرانه منتظر پارت بعدی مصاحبه هستم
  • علی رضا علی زاده IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    سلام وقت بخیر ضمن سپاس فراوان جهت ترتیب دادن گفت و گو های ارزشمند با اساتید نکته ای خواستم عرض کنم که چرا فایل ناقصه و صحبت استاد در خصوص سایت فولاد مبارکه در این ویدیو موجود نبود متاسفانه
  • ابراهیم اسلامی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    با درود و سپاس

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار