۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
مشکل جدید برای برنج شمال / ممنتظر گرانی دوباره برنج باشیم؟

مقام مسئول سازمان هواشناسی از نامناسب بودن شرایط تامین آب برنج گیلان خبر داد و گفت: ‌سد سفیدرود از استان‌هایی تغدیه می‌شود که وضعیت بارندگی آنها نامطلوب است.

تسنیم: احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با بیان این‌که ۸۰ درصد بارندگی‌ها در فروردین ماه روی می‌دهد، اظهار کرد: در نیمه اول فروردین برخی از استان‌ها مثل یزد، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و بوشهر یعنی مناطق واقع در فلات مرکزی، جنوب و جنوب غرب بارندگی‌ نرمال و بالاتر از نرمال را دریافت کردند.

وی افزود: استان فارس ۵ درصد بیشتر از نرمال، چهارمحال و بختیاری ۷ درصد، اصفهان ۱۱ درصد و استان یزد ۱۸ درصد بیشتر از میزان نرمال بارندگی داشتند.

وی با اعلام این‌که استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله قزوین، تهران، سمنان، شمال شرق و شرق کشور یعنی از سیستان و بلوچستان تا خراسان رضوی کمبود بارش دارند، اضافه کرد: سیستان و بلوچستان ۴۸ درصد، خراسان رضوی ۴۴ درصد، خراسان شمالی ۲۶ درصد، سمنان ۳۴ درصد، قزوین ۳۹ درصد و تهران ۳۶ درصد کمتر از نرمال بارندگی دریافت کرده‌اند. استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارندگی بسیار کمتر از نرمال داشتند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی اظهار کرد: بارندگی‌ها در استان گیلان ۳۱درصد، مازندران ۳۴ درصد و گلستان ۴۲ درصد کمتر از نرمال بوده است.

وظیفه با بیان اینکه استان گیلان از سد سفیدرود برای برنج کاری استفاده می‌کند، افزود: سد سفیدرود از استان‌هایی تغدیه می‌شود که وضعیت نامطلوب و زیر نرمال از لحاظ بارندگی دارند و شرایط برای تامین آب برنج استان گیلان هم نامناسب است. در مجموع بارش‌ در استان‌های ساحلی دریای خزر نسبت به مقدار نرمال و هم نسبت به سال قبل کمتر بوده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها