۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
آشپزخانه اُپن مخالف موازین شرعی شد

امام جمعه آران و بیدگل: آشپزخانه اُپن مدل مناسبی برای منزل مسکونی نیست. زن نباید در معرض دید مهمان باشد.

انتخاب: سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه آشپزخانه اُپن مدل مناسبی برای منزل مسکونی نیست، ابراز کرد: زن باید هنگامی که در خانه مهمانی وجود دارد، بتواند بدون آنکه در معرض دید مهمان باشد کارهای خود را انجام دهد و از نگاه دیگران مصون و محفوظ بماند.

حوزه: امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم حفط فرهنگ دینی اسلامی در ساخت‌وسازها تأکید کرد و گفت: مهندسین ساختمان، با برنامه‌ریزی علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مسائل ایمنی و فرهنگ دینی را نیز در ساخت‌وسازها حفظ نمایند.

 شب گذشته مراسم با شکوه ضیافت افطاری و تجلیل از روزه اولی‌ها به همت سازمان نظام مهندسی آران و بیدگل با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل، در مجموعه خدماتی رفاهی طلاییه کاشان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهارکرد: تجلیل سازمان نظام مهندسی آران و بیدگل از روزه اولی‌ها همراه با ضیافت افطاری کار بسیار پسندیده‌ای است.

امام جمعه آران و بیدگل، گردشگری را یکی از پر درآمدترین شغل‌ها در منطقه کاشان عنوان کرد و گفت: عجین شدن مسائل فرهنگی، دینی و طبیعی در بناهای تاریخی شهرستان آران و بیدگل باعث شده تا گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

وی، بر لزوم حفط فرهنگ دینی اسلامی در ساخت‌وسازها تأکید کرد و یادآور شد: مهندسین ساختمان، با برنامه‌ریزی علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مسائل ایمنی و فرهنگ دینی را نیز در ساخت‌وسازها حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام سلیمانی، بر لزوم الگو برداری از خانه‌های سنتی و تاریخی در ساخت‌وسازها تأکید کرد و گفت: خانه‌های مسکونی باید طوری ساخته شود که مانند بناهای سنتی و قدیمی، برای انسان روح بخش باشد.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه آشپزخانه اُپن مدل مناسبی برای منزل مسکونی نیست، ابراز کرد: زن باید هنگامی که در خانه مهمانی وجود دارد، بتواند بدون آنکه در معرض دید مهمان باشد کارهای خود را انجام دهد و از نگاه دیگران مصون و محفوظ بماند.

وی خواستار تحول در ساخت‌وسازها شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم مهندسین در سال جدید علاوه بر تحول در حال و زندگی خود، تحول در خیابان‌ها، معابر و خانه‌سازی مردم نیز داشته باشند.

در ابتدای این جلسه سمیعی‌نیا رئیس سازمان نظام مهندسی آران و بیدگل، با بیان اینکه در سایه اتحاد می‌توانیم جهت ارتقا و اعتلای نظام مهندسی آران و بیدگل در سطح استان گام‌های موثری برداریم، خاطرنشان کرد: مهندسین به عنوان سفیران نظام مهندسی باید برای اعتبار این مجموعه تلاش کنند.

وی بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای و توجه به معماری ایرانی و اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: مهندسین با اعتمادسازی می‌توانند آرامش و آسایش عمومی را در سطح جامعه نهادینه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی آران و بیدگل تصریح کرد: آرامش عمومی در گرو توجه به معماری اصیل اسلامی ایرانی در طراحی‌های مدرن است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • حسن IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    مهمان ما از خودمونه اگر جای دیگه باچشم پاک ناموسشون رو نمیتونن نگاه کنن به ما ارتباطی نداره

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها