۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
قیمت پراید جدید وارداتی در ایران چند در می آید؟

هنوز تعرفه واردات خودرو از سوی وزارت صمت اعلام نشده است اما برخی شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا برای واردات خودروهای اقتصادی تعرفه پایینی در نظر گرفته شود.

فردای اقتصاد: واردات خودرو به زودی پس از بیش از 4 سال از سر گرفته می شود و در این دور تمرکز دولت سیزدهم بر واردات خودروهای اقتصادی است. خودروهایی که در نهایت بتوان آنها را با قیمت کمتری نسبت به قیمت کنونی خودروهای خارجی در بازار عرضه کرد.

بازار خودروهای ارزان قیمت که استانداردهای ایمنی را نیز داشته باشند بازار بزرگی نیست. یکی از خودروهایی که شانس حضور در بازار خودرو ایران را دارد کیا پگاس است. دلیل آن هم وجود شبکه خدمات پس از فروش این خودرو و قیمت حدودا 11 هزار دلاری آن در کشورهایی همچون عربستان و فیلیپین است که آن را به یک خودرو ارزانقیمت تبدیل می کند. به خودرو کیا پگاس به دلیل قیمت پایین آن پراید جدید هم گفته می شود.

هنوز تعرفه واردات خودرو از سوی وزارت صمت اعلام نشده است اما برخی شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا برای واردات خودروهای اقتصادی تعرفه پایینی در نظر گرفته شود. از گوشه و کنار شنیده می شود که خودروهای اقتصادی با تعرفه 20 درصد قرار است وارد شوند. اگر تعرفه 20 درصدی را برای خودروی کیا پگاس در نظر بگیریم قیمت خام این خودرو در حدود 370 میلیون تومان خواهد شد.

بدیهی است که هزینه های جانبی دیگر و سود وارد کننده و میزان تقاضا نیز روی قیمت خودروهای وارداتی اثر می گذارد. بدین ترتیب بعید به نظر می رسد قیمت پراید جدید در نهایت زیر 600 میلیون تومان باشد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها