۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
روز واگرایی شاخص‌ها در بورس تهران/ آمار معاملات روزانه سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰

معاملات آخرین روز کاری هفته با واگرایی دو نماگر اصلی این بازار پایان یافت اما بیشتر سهام سبز بودند.

فردای اقتصاد: معاملات امروز بورس تهران با حرکت خلاف مسیر دو شاخص‌ اصلی پایان یافت. شاخص کل در ادامه معاملات روز گذشته خود امروز را نیز منفی به پایان رساند و با افتی ۰.۴۷ درصدی به محدوده دو میلیون و ۱۷۹ هزار واحد عقب‌نشینی کرد اما شاخص هم‌وزن با افزایش ارتفاع ۰.۷۸ درصدی همراه شد.

با وجود عقبگرد شاخص کل، امروز ۷۲ درصد از نمادها با رشد قیمت همراه شدند و شاهد تشکیل صف خرید در ۲۷ درصد سهام بودیم. موضوعی که نشان داد وضعیت بازار چندان بد هم نبوده است اما به واسطه در سهام شاخص‌ساز، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت مواجه شد. ارزش معاملات خرد سهام (سهام و حق‌تقدم) در دادوستدهای امروز، ۱۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها خالص خرید ۶۵۲ میلیارد تومانی رقم زدند.

پیشتازی بورس در سال جدید

آنگونه که آمارها نشان می‌دهد شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال تا کنون با رشد ۱۲ درصدی همراه شده و نماگر هم‌وزن حتی شرایط مناسب‌تری داشته و در این بازه زمانی بیش از ۱۷ درصد افزایش ارتفاع داده است. در میان بازارهای موازی اما دلار ۶.۶ درصد رشد کرده و سکه نیز به افزایش قیمت ۶ درصدی بسنده کرده است. به این ترتیب تا به اینجای کار بورس پیشتاز است و به نظر می‌رسد این روند صعودی را حداقل برای مدتی ادامه دهد. ادامه مسیر آن اما طبیعتا بستگی به شرایط بنیادی شرکت‌ها و البته اخبار اثرگذار بر روند بازارها دارد.

ورود پول در روز افت شاخص کل

از جمله مواردی که می‌تواند نگرانی سهامداران را در خصوص روند نزولی دو روز اخیر شاخص کل بورس تهران رفع کند، خالص خرید مثبت سهامداران خرد در روز جاری بود. امروز حقیقی‌ها ورود پول ۶۵۰ میلیارد تومانی را رقم زدند و در صندوق‌های با درآمد ثابت نیز شاهد خالص خرید ۱۰۶۰ میلیارد تومانی سهامداران خرد بودیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار