۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
عراق تهدید بزرگ خرید تضمینی گندم ایران

محمدجواد عسکری: عراق هر تن گندم را به نرخ ۶۵۳ دلار از کشاورزان می‌خرد. اگر ما نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۷ هزار تومان لحاظ نکنیم این محصول حتما قاچاق خواهد شد.

فردای اقتصاد: گندم به عنوان محصول استراتژیک کشور محسوب می‌شود. دولت پارسال هر کیلو گندم را از کشاورزان به نرخ ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرید. محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون‌ کشاورزی مجلس در گفتگو با «فردای‌ اقتصاد» از دولت درخواست کرد تا گندم را از کشاورزان حداقل ۱۷ هزار تومان بخرد تا کشاورزان انگیزه کافی برای کاشت گندم داشته باشند.

عسکری با بیان اینکه کمیسیون متبوعش هزینه‌های مراحل داشت ‌کاشت و برداشت گندم را تحلیل و آنالیز کرده و  با احتساب نرخ سود معقول و حداقلی کشاورزان در اختیار دولت هم قرار داده است اعلام کرد: اگر پول کشاورزان دیر پرداخت شود؛ کشاورزی دچار آسیب و گندم به کشورهای منطقه قاچاق خواهد شد. کشورهای منطقه گندم را بسیار گران می‌خرند. عراق هر تن گندم را به نرخ ۶۵۳ دلار از کشاورزان می‌خرد و اگر ما نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۷ هزار تومان لحاظ نکنیم  این محصول حتما یا  قاچاق خواهد شد و یا در مرحله سبزینه برای چرای دام‌ها استفاده خواهد شد و یا اینکه به مصرف خوراک دام خواهد رسید.  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    قیمت گندم پاینه شغل ما زرر اندر زرر

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار