۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
چرا بورس همچنان پتانسیل رشد دارد؟

در برنامه زنگ پایان امروز همراه با سینا رهبرشهلان، کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط جاری بورس، روند صنایع مختلف بازار سرمایه و چشم‌انداز کلی آن پرداختیم.

بورس تهران آخرین روزکاری هفته را مانند روز گذشته با فشار فروش و عرضه‌ها آغاز کرد اما رفته رفته از شتاب این عرضه‌ها کاسته شد و باز هم در برخی صنایع و نمادها شاهد برتری نسبی خریداران به فروشندگان بودیم. نماگرهای اصلی بازار سرمایه در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند، شاخص کل بورس طی معاملات امروز در نهایت کار خود را با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به پایان رساند تا دومین روز منفی متوالی بورس در سال ۱۴۰۲ رقم بخورد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن با وجود اینکه در ابتدای بازار در محدوده منفی کار خود را آغاز کرده بود، در نهایت به واسطه معاملات خوب کوچکترهای بازار با یک افزایش ۰.۷۸ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام اما همچنان اعداد بالایی را تجربه می‌کند و در محدوده مناسبی قرار دارد و طی روز جاری نیز عدد ۱۴۰۱۲ میلیارد تومان را به ثبت رساند و از سوی دیگر ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام پس از یک روز توقف از سر گرفته شد و حقیقی‌ها ورود پول ۵۵۹ میلیارد تومانی را ثبت کردند.

در برنامه زنگ پایان امروز همراه با سینا رهبرشهلان، کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط جاری بورس، روند صنایع مختلف بازار سرمایه و چشم‌انداز کلی این بازار پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Ali IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    جناب کارشناس عوض اینکه بگه این قیمت خودرو به تمسخر گرفتن تمام ملت ایران هست و از مردم بخواد که برای اعتراض این فرغون های به قیمت بنز و بی ام و را نخرند تازه میگه قیمتها باید افزایش داشته باشه
  • علاقمند به اقتصاد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    ممنون از فردای اقتصاد. برنامه شمارش معکوس 22 فروردین گذاشته نشده
  • شاهین IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    سلام،انصافا خودتون حالتون گرفته نمیشه از این برنامه اصلا صدا رو واضح دریافت نمیکنید بخدا نیازی به تصویر نیست
  • 2m1400 IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    تحلیلی توسط کارشناس ارزشمند جناب آقای شیبانی ارایه شد که در کانال فردای اقتصاد با عنوان : دلار از معاملات جهانی قابل حرف است؟ که من در سایت آن را پیدا نکردم و در تلگرام پیام دادم و به دلیل اهمیت فوق العاده موضوع نظرم رو می نویسم در سایت فردای اقتصاد: درپاسخ به تحلیل شما با این مقدمه:
  • 2m1400 IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    ادامه: رتبه ۲۲ ایران در بین بزرگترین اقتصادهای دنیا 🔹صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد -------------------------------------------------------------اگر فرض کنیم
  • 2m1400 IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    ادامه: اگر فرض کنیم که تورم ایران ثابت بماند که مسولین قول کاهش دادن و همچنین پیش بینی های جهانی از اقتصاد ایران هم کاهش را برای امسال بیان کردند، بنظر می رسد تحلیل شما ناقص یا ناکافی است و من شخصا سناریو های زیادی برای کنترل تورم در ذهنم ردیف کرده ام. لذا خیلی به این تحلیل شما نتوانستم وزن بدهم.
  • 2m1400 IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    با سلام و سپاس از موارد کارشناسی جناب آقای شهلان ؛ نظرات ایشان را درست می دانم. و امیدوارم مسولین شرایط تولید و حمایت از تولید را درنظر بگیرند. هدف مهم امسال باید موضوع حمایت از تولید باشد تا تورم کنترل شود؛ همانطور که ریس سازمان هم دیروز اشارت فرمودند. با سپاس از همه دلسوزان مردم ایران. سالم و تندر