۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
آغاز رسمی فاز سوم طرح ساماندهی پساب بندرعباس

فاز سوم طرح بزرگ ساماندهی پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد غرب استان هرمزگان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، شهروز شجاعی، مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس امروز در مراسم آغاز رسمی فاز سوم طرح بزرگ ساماندهی پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد غرب استان هرمزگان گفت: این طرح اکنون ۱۴ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: در فاز نخست، طرح و عملیات تکمیل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ انتقال پساب به پیشرفت فیزکی ۹۳ درصدی رسیده است. همه تلاشمان تکمیل فازهای تعیین شده با بهترین بهره وری و کیفیت در زمان مقرر است. مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی فاز دوم طرح بزرگ انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس، گفت: اعتبار این پروژه حدود ۹ هزار میلیارد ریال است که طبق برآورد مشاور، ۱۸ ماه زمان لازم است تا پروژه به بهره برداری برسد.

وی افزود: در فاز سوم طرح مذکور، ۲۲ کیلومتر خط انتقال پساب فولادی در اقطار ۹۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متری با اعتباری حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تامین و خرید لوله ۹۱ درصد پیشرفت دارد و اجرای آن با حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزکی در حال اجراست.

آغاز فروش رسمی پساب با انعقاد ۲ قرارداد

شجاعی با اشاره به انعقاد قرارداد فروش پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس، گفت: با انعقاد ۲ قرارداد خرید آب با شرکت صنایع معدنی و فلزی ستاره سیمین هرمز و فولاد هرمزگان جنوب طی امروز، به طور رسمی، فروش پساب تصفیه شده به صنایع مولد آغاز می شود.

نقش ویژه و تعیین کننده مهندس جعفری در اجرای طرح

شجاعی خاطرنشان کرد: مهندس جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو، نقش ویژه و تعیین کننده ای در تحقق آرزوی بزرگ مردم بندرعباس و استان هرمزگان به رفع مشکل بوی نامطبوع و تامین آب صنایع ایفا کرد. همچنین مسئولان منطقه ای از جمله استاندار هرمزگان و سهامداران نیز در این مسیر همگام و همراه بوده اند. طرح بزرگ ساماندهی پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد غرب استان هرمزگان با راهبری ایمیدرو و ۸ سهامدار دیگر (در قالب شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس) در حال اجراست. بنا به این گزارش، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مهدی یوسفی، استاندار هرمزگان، نماینده ایمیدرو و جمعی از مسئولان منطقه در مراسم یاد شده حضور داشتند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار