۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
ورود شرکت زیرمجموعه تجلی به بورس

بخشی از سهام شرکت "معدنکار باختر" به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه تجلی تا شهریورماه  امسال در بورس عرضه می شود.

مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در نشستی خبری با اشاره به اینکه معدنکار باختر در معادن شرکت صبانور فعال است و سودآوری خوبی داشته است گفت:این سود در سال 1401 معادل 70 میلیارد تومان بوده است.

مرتضی علی اکبری با تاکید بر اینکه معدنکار باختر در مناقصه شرکت "جان جا "برنده شده است ،مبلغ قرارداد این شرکت را یک هزار و 780 میلیارد تومان اعلام کرد که بابت عملیات خاکبرداری و باطله‌برداری در معدن مس جانجا واقع در استان سیستان و بلوچستان و در فاز اول شامل 20 میلیون تن معدنکاری است و در آینده تا 40 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود:مدت این قرارداد سه سال است که بر اساس آن در سال اول 5 میلیون تن ،سال دوم 7 میلیون تن و سال آخر 8 میلیون تن کار بر روی معدن انجام خواهد شد.

علی اکبری با اشاره به اینکه تجلی در حال حاضر سهامدار 40 درصدی معدنکار باختر است گفت:این درصد سهام متعلق به اشخاص حقیقی بود که تجلی موفق به خرید آن شد و به دنبال آن سرمایه شرکت برای خرید تجهیزات و ماشین آلات به 800 میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت تجلی در ادامه با اشاره به برنامه های این شرکت گفت : در نیمه دوم سال جاری به منظور تامین مالی پروژه‌های خود از محل آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه شرکت را در دست داریم .وی در حالی که میزان این افزایش سرمایه را حدود ۵۰ درصد سرمایه فعلی دانست افزود : مبلغ این افزایش سرمایه بین ۳ هزار تا 3 هزار و 700 میلیارد تومان است.

به گفته علی اکبری در حال حاضر تجلی 16 شرکت و ۲۴ معدن دارد که 12 معدن آن در حوزه مواد نادر خاکی است و بر همین اساس تجلی به یک بازیگر بزرگ در حوزه مواد نادر خاکی تبدیل خواهد شد. به گفته وی تعداد معادن شرکت در حوزه لیتیوم نیز به ۵ معدن رسیده است و با توجه به جایگاه لیتیوم در اقتصاد جهانی قصد شرکت سرمایه‌گذاری سنگین در این حوزه است.


 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار