۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
مخالفت این نماینده مجلس با جریمه حجاب

هشدار پزشکیان: مشکل حجاب با جریمه و محرومیت،‌ «حل» نمی‌شود. این کارها جامعه را «شلوغ» می کند.

عصر ایران: نماینده مجلس هشدار داد: این روش، عده ای را که نسبت به دین مشکل ندارند مشکل دار می کند. ممکن است فردی که حجاب ندارد با دین هم کاری نداشته باشد ولی وقتی به اسم دین با وی برخورد می کنند این فرد با دین مشکل پیدا می کند؛ باید فکر کنند که این را چگونه حل کنند.

مسعود پزشکیان نماینده مجلس درباره طرح جدید نیروی انتظامی برای برخورد با زنان و دختران بی حجاب هشدار داد:‌ "کار فرهنگ را نمی توان با بگیر و ببند حل کرد ... این کارها جامعه را شلوغ می کند و دشمن هم از این روند می تواند سوءاستفاده کند".

فعال سیاسی و نماینده مجلس اضافه کرد: ما قبلا این کارها را انجام دادیم و حاصلش رفتار امروز است. اگر قرار بود با این کارها درست شود باید تا الان بهتر می شد. همه ارگان هایی که مسئولیت حجاب و عفاف را به عهده گرفتند و باید برروی پرورش، توجیه و تعقل و بحث کارشناسی کار می کردند کار نکردند. حالا به اینجا رسیده اند که می خواهند با گرفتن، جریمه و محروم کردن مشکل را حل کنند که قطعا حل نخواهد شد چرا که روش غلط است.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: ممکن است بعضی جاها دوربینی داشته باشند ولی اینکه بتوانند کامل پوشش دهند و برخورد کنند موفق نخواهند شد. بعید است این روش جواب بدهد. کلیت قضیه این است که کار فرهنگ را با بگیر و ببند نمی شود حل کرد؛ باور را نمی توان با دستور درست کرد. حضرت علی (ع) در نامه اش به مالک اشتر دستور می دهد «نگو من امیر هستم »گفتن اینکه من امیر هستم یعنی دستور دادن؛ نه تنها حجاب بلکه در تمامی قسمت ها اینکه ما بخواهیم دستور بدهیم و اینها اطاعت کنند این نوع ادبیات سه تالی فاسد دارد؛ قلب ها را تیره می کند؛ دین را ضعیف و بی اعتبار می کند و تغییرها و دگرگونی ها و انقلاب ها را نزدیک می کند.

وی افزود: این روش، عده ای را که نسبت به دین مشکل ندارند مشکل دار می کند. ممکن است فردی که حجاب ندارد با دین هم کاری نداشته باشد ولی وقتی به اسم دین با وی برخورد می کنند این فرد با دین مشکل پیدا می کند؛ باید فکر کنند که این را چگونه حل کنند.

پزشکیان تاکید کرد: کلیت قضیه حجاب یک امر فرهنگی و باوری است با زور شدنی نیست. آدم در خانه خودش هم بچه اش را نمی تواند با زور وادار کند آن چیزی که خودش می خواهد را انجام دهد. بچه من با من دشمن نیست قطعا بچه من، من را دوست دارد ولی حرف آدم را خیلی وقت ها گوش نمی دهد مگر اینکه با منطق حرف بزنی که در ذهنش به یک باور تبدیل شود و آن وقت اجرا کرد. در مورد حجاب هم باید کار فرهنگی کرد. کارهای فرهنگی نکردیم، پرورش ندادیم از بچگی رها کردیم حالا می خواهیم در آنجایی که کار از کار گذشته برخورد کنیم که این شدنی نیست. این کارها جامعه را شلوغ می کند و دشمن هم از این روند می تواند سواستفاده کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها