۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
سیر تا پیاز قیمت اجاره تخت در انواع خوابگاه های کارمندی و پانسیون

تا دو سال پیش اجاره ماهانه یک تخت در خوابگاه‌های کارمندی ۴۰۰ هزار تومان بود اما امروز اجاره هر شب یک تخت از ۱۰۰ هزار تومان آغاز می شود.

به گزارش فرارو، اجاره‌های نجومی به خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی هم رسیده است، زمانی مقصد افراد مجرد که توان پرداخت افزایش کرایه خانه و رهن‌های چند صد میلیونی را نداشتند، خوابگاه‌های کارمندی بود، اما حالا هزینه یک ماه اقامت در این خوابگاه ها از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و قیمت متوسط یک تخت در یک خوابگاه نزدیک به ایستگاه مترو در یک اتاق ۶ تخته که امکانات متوسطی هم دارد حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است .

البته قیمت‌ها از اقامتگاهی به اقامتگاه دیگر متفاوت است. امکانات این خوابگاه ها نیز متفاوت است. برخی پانسیون‌ها استفاده از وسایل موجود در اقامتگاه‌ها را هر زمان مجاز اعلام می‌کنند و برخی نیز استفاده از وسایل برقی را محدود به روزهای خاصی در هفته کرده‌اند.

حداقل مبلغ ودیعه چیزی حدود ۹۵۰ هزار تومان است که مبلغ ودیعه ارتباط مستقیمی با امکانات و موقعیت اقامتگاه‌ها دارد. برخی پانسیون‌داران به اندازه نرخ اجاره هر تخت، ودیعه می‌گیرند. شرایط هزینه‌ پانسیون‌های چند تخته نسبت به یک تخته متفاوت است. برای اجاره یک تخت از اتاقی ۸ نفره در اقامتگاهی در جای متوسط شهر روزی ۱۰۰ هزار تومان باید بپردازید.

درآگهی یکی از خوابگاه‌های دانشجویی وکارمندی که تأزه تاسیس شده آمده است این خوابگاه لوکس زیر نظر صندوق رفاه دانشجویی است و دارای اتاق‌های یک یک تخته، دوتخته، چهارتخته و شش تخته است. مالک اعلام کرده مبالغ اجاره و ودیعه قابل تبدیل است و قیمت رهن یک اتاق دو تخته ۷۵ میلیون است. این خوابگاه در نزدیکی هفت تیر و میدان ولیعصر واقع شده و تا مترو ولیعصر ۵ دقیقه پیاده راه است. در این خوابگاه امکان آوردن مهمان هم وجود دارد اما باید مبلغی هم برای میهمان بپردازند ، اجاره روزانه این خوابگاه از ۱۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود .

کرایه خوابگاه‌های کارمندی روزانه شد

برخی از خوابگاه‌ها نیز قرار داشتن در مکانی که پیدا کردن فضای پارک آسان است هم در لیست امتیازات خود می‌آورند. متراژ اتاق‌ها نیز در قیمت گذاری خوابگاه‌های کارمندی تأثیر گذار است. نکته قابل توجه فراگیر شدن رهن کامل برای اجاره این اقامتگاه‌هاست. به طور مثال در آگهی یکی از خوابگاه‌ها درخصوص متراژ اتاق‌ها آمده است که اتاق های دو نفره (دوازده متری ) و سه نفره و چهار نفره تراس دار نورگیر (بیست وچهارمتری) شش نفره تراس دار (سی متری ) است.

همچنین اتاق‌های یک نفره و هفت نفره مجهز به یخچال فریزر، فرش، میز ناهارخوری و فایل و قفسه کتاب، آشپزخانه بزرگ مجزا، لابی تلوزیون هر طبقه (۱۶۰متری) فقط برای ۱۲نفر (دوازده نفر) مجهز به دو دستگاه اجاق گاز و فریزر مرکزی جارو برقی و لباسشویی اتوماتیک، دوربین های مدار بسته اینترنت وای فای پرسرعت است .

به گفته آگهی دهندگان، در حال حاضر اکثر ساکنان این خوابگاه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

لیست قیمت خوابگاه دیگری در محدود مرکزی تهران از ۳ میلیون تومان برای اتاق‌های ۸ تخته آغاز می شود تا قیمت ماهیانه ۴ میلیون تومان برای اتاق های ۴ تخته. قیمت اتاق های مستر که دارای حمام و دستشویی اختصاصی هستند هم برای هر نفر در اتاق های چهار تخته از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار آغاز می شود و در اتاق ۶ تخته ۳ میلیون و ۸ تخته ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اتاق های معمولی هم ماهیانه برای دو تخته ۴ میلیون تومان ، ۶ تخته ، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۸ تخته ۲ میلیون تومان است .مبلغ دو میلیون تومان نیز بصورت ودیعه در ابتدا گرفته می شود. در این آگهی تاکید شده که از پذیرش افراد بالای ۴۵ سال معذور است.

درحالی که کف حقوق ماهیانه حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای افراد مجرد است یک کارمند مجرد باید نیمی از حقوق خود را برای اجاره یک تخت دراتاقی ۶ تخته بدهد .

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار