۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
آیا شرکت شما باید به این موضوع سیاسی- اجتماعی ورود کند؟

فردای اقتصاد: به عنوان یک رهبر کسب‌وکار، دانستن اینکه چه زمانی باید روی یک موضوع اجتماعی یا سیاسی مهم متمرکز شوید، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو چند پرسش مطرح کرده است که باید قبل از تصمیم گیری در مورد ورود شرکتتان به چنین مسایلی از خود بپرسید:

آیا این موضوع به هدف و ارزش‌های ما مربوط می‌شود؟ بیشتر مشتریان به این فکر نمی‌کنند که شرکت شما در مورد هر مسئله‌ای که جامعه با آن مواجه است کجا قرار دارد. با این حال، آنها علاقه‌مند هستند بدانند که شما در مورد مسائل مربوط به کاری که انجام می‌دهید چه موضعی می‌گیرید - و ادعا می‌کنید در چه موضعی هستید.

این موضوع چگونه بر سهامداران ما تأثیر می‌گذارد؟ پیش از تصمیم گیری در مورد صحبت کردن، منافع مشتریان، سهامداران و مهمتر از همه کارمندان خود را در نظر بگیرید. کارکنانی که احساس می‌کنند نادیده گرفته شده‌اند یا بیگانه انگاشته شده‌اند، اغلب سرسخت‌ترین مخالفان شما خواهند شد. در مقابل، آن دسته از کارمندانی که احساس می‌کنند شنیده و درک می‌شوند، می‌توانند بزرگترین سفیران شما باشند.

گزینه‌های ما برای ورود به این موضوع چیست؟ "صحبت کردن" می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به سادگی از روند موجود پیروی نکنید، چه ایجاد یک پست در رسانه‌های اجتماعی، امضای یک طومار یا نوشتن یک نامه سرگشاده باشد. به گونه‌ای در بحث مشارکت کنید که برای شرکت و برند شما اعتبار ایجاد کند.

بهای سکوت شرکت ما چه خواهد بود؟ این پرسش اغلب دیگران را تحت  تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است یک موضوع مستقیماً با هدف شرکت شما مرتبط نباشد، و نظرات ذینفعان ممکن است واضح نباشد، اما سکوت در مورد برخی از موضوعات - مانند نژادپرستی و سایر مسائل مربوط به انسانیت - غیرقابل قبول است و هزینه سکوت در برابر آن بسیار زیاد خواهد بود.

منبع: HBR

نویسنده: سالی سوسمان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار