۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
نگاه راهبردی گروه کشتیرانی به همکاری‌های تجاری ایران و روسیه

مدیرعامل کشتیرانی گفت: این شرکت در راستای اهمیت توسعه روابط تاریخی تجاری ایران و روسیه، برنامه ریزی دقیقی را در این مسیر صورت داده و علاوه بر راه اندازی کریدور شمال- جنوب، توسعه ناوگان در حوزه خزر را نیز به صورت جدی دنبال کرده و در دستور کار دارد.

به گزارش فردای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی کشتیرانی؛ محمدرضا مدرس‌خیابانی همزمان با آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و خدمات لجستیکی روسیه «ترانس راشا»، با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوی اسلامی ایران به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب اقدامات راهبردی را برای توسعه تجارت از طریق این کریدور انجام داده است، تصریح کرد: حجم مراودات تجاری از کریدور شمال-جنوب نسبت به سال گذشته و آغاز برنامه احیاء این کریدور از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

وی تجهیز و نوسازی بندر سالیانکای روسیه با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری و راهبری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی را از جمله نقاط عطف توسعه کریدور شمال- جنوب ارزیابی کرد و افزود: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نگاه و برنامه راهبردی در راستای توسعه روابط تاریخی تجاری ایران و روسیه گام برمی‌دارد.

مدیرعامل کشتیرانی، روسیه را همسایه و شریک تاریخی ایران دانست و افزود: بازار بزرگ این کشور زمینه بالقوه و مناسبی را برای فعالیت تولیدکنندگان و تجار ایرانی در خود دارد و گروه کشتیرانی آماده است این زمینه را بیش از پیش بالفعل سازد.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه، بازاری رقابتی است به تشریح موضوع «پنجره فرصت تجارت» با این کشور پرداخت و گفت: امید است فعالان اقتصادی کشور فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و تجارت با روسیه را تعمیق بخشند.

مدرس‌خیابانی به موضوع توسعه صادرات روسیه از طریق کریدور شمال-جنوب نیز اشاره و تصریح کرد: گروه کشتیرانی به عنوان مجموعه‌ای لجستیکی در این رابطه نیز محدودیتی ندارد و با توجه به امکانات حمل و نقل دریایی در دریای خزر و همچنین در بخش ریلی و جاده‌ای قادر است در این زمینه نیز فعالیت گسترده‌ای داشته باشد.

وی به حضور گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) در نمایشگاه «ترانس راشا» در مسکو پرداخت و خاطرنشان کرد: این گروه حضور در نمایشگاه ترانس راشا را فرصتی برای تحقق راهبرد توسعه کریدورهای حمل‌ونقلی کشور با توجه به فرصت‌های تجاری منطقه می‌داند و بنابراین با جدیت در آن شرکت کرده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و خدمات لجستیکی، تجهیزات و تکنولوژی‌های انبارداری روسیه با عنوان «ترانس راشا» از تاریخ بیست و هشتم لغایت سی ام فروردین ماه سال جاری در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۴۰۰ شرکت از ۲۲ کشور از جمله چین، ایران، بلاروس، قزاقستان، هند، فنلاند، هنگ‌کنگ، کره جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی و... حضور دارند؛ نظر به اهمیت نمایشگاه "ترانس راشا" گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه غرفه خود را دایر کرده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار