۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
خطر جدی این بمب ساعتی وحشتناک در تهران!

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران دارای انشعابات زیاد گاز است، گفت: طبق مصوبه مدیریت بحران در سال ۹۶، اداره گاز باید برج‌های اضطراری تخلیه گاز در مناطق مختلف تهران ایجاد کند.

ایسنا: او با بیان اینکه در این راستا ۲۳ نقطه شناسایی شده که اداره گاز برای ایجاد این برج‌های ۶۰ تا ۸۰ متری به فضای ۴۰۰ متری احتیاج دارد تا در زمان وقوع زلزله گازهای باقیمانده در لوله‌ها را به سرعت تخلیه کند، تصریح کرد: ۳.۵ میلیون متر مکعب گاز در زیر تهران وجود دارد که کارشناسان ژاپنی که چند سال پیش به تهران آمدند اعلام کردند که قبل از اینکه ریزش آوار در زلزله‌های بالای هفت ریشتر جان مردم را بگیرد شاهد انفجار علمک‌های گاز خواهیم بود.

اداره کار در انتظار زمین برای ایجاد برج‌های تخلیه گاز اضطراری

عضو شورای شهر تهران گفت: اداره گاز با ارائه گزارش فنی اعلام کرده است که می‌تواند با کارگذاری این برج‌ها در ظرف چند ثانیه نسبت به تخلیه اضطراری گازها اقدام کند؛ اما پیگیری‌ها نشان داده است که هنوز شهرداری زمین‌های مورد نظر را در اختیار اداره گاز قرار نداده و این در حالیست که قرار بوده در سال ۹۸ ایجاد این برج‌ها تمام شود، اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و این در حالیست که اداره گاز معتقد است تجهیزات اجرای این طرح مهم را خریداری کرده و در انبارها نگهداشته است و تنها منتظر زمین هستند.

مهدی چمران در واکنش به این تذکر گفت: خیلی از زمین‌های مورد نظر گرانقیمت هستند و باید شهرداری آنها را بخرد و بهتر بود اداره گاز که این مقدار انشعاب دارد از اول خودشان فکر می‌کردند نه اینکه توقف داشته باشند شهرداری آن را انجام دهد. البته شورا و شهرداری نیز این مسئله را پذیرفته‌اند اما باید بررسی شود که ایجاد برج‌های ۸۰ متری آن هم وسط بافت مسکونی چگونه خواهد بود و نمونه‌های خارجی را نیز باید بررسی کنیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها