برنامه کامل خط سود ۲۹ فرودین ۱۴۰۲

افقی روشن در انتظار کاشی‌سازان بورس

همراه با دو مهمان اصلی برنامه مهدی محمدی کارشناس بازار سرمایه و امیرمصطفی اعرابی‌پور مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک حافظ
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
افقی روشن در انتظار کاشی‌سازان بورس

در برنامه خط سود امروز همراه با دو مهمان اصلی برنامه مهدی محمدی، کارشناس بازار سرمایه و امیرمصطفی اعرابی‌پور، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک حافظ، به بررسی شرایط این روزهای صنعت کاشی و سرامیک و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

در برنامه خط سود امروز همراه با دو مهمان اصلی برنامه مهدی محمدی، کارشناس بازار سرمایه و امیرمصطفی اعرابی‌پور، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک حافظ، به بررسی شرایط این روزهای صنعت کاشی و سرامیک و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

در بخش ابتدایی برنامه، سروش بهرامی، عضو تحریریه فردای اقتصاد، آخرین خبرها از تحولات شرکتی که می‌تواند برای سهامداران از اهمیت بالایی برخوردار باشد را مورد بررسی قرار داد و درباره مسائلی از جمله اتفاقات اخیر صنعت خودرو، بانک، فولادی، پتروشیمی و... صحبت کرد.

در بخش دوم برنامه اما همراه با دو مهمان به صورت تخصصی درباره صنعت کاشی و سرامیک بحث و گفتگو شکل گرفت تا شرایط کنونی و چشم‌انداز آتی آن به صورت جامعی مورد بررسی قرار گیرد. در ابتدای این بخش مهدی محمدی، کارشناس بازار سرمایه، درباره دوران بلوغ و افول این صنعت گفت. او اشاره کرد که طی دهه ۸۰ شمسی، به دلیل پروژه‌هایی از جمله مسکن ملی و همچنین رونق خوبی که در ساخت و ساز ساختمان و املاک شکل ایجاد بود، تقاضای قابل توجهی برای کاشی و سرامیک شکل گرفت و این صنعت توانست در دوره‌ای چند ساله به بلوغ بالایی برسد. وی افزود با این حال اما در دهه ۹۰ و علی‌الخصوص پس از سال ۹۲ و ورود به دوره‌ای که رشد اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها و مسائلی از این دست رو به کاهش نهاد، ساخت و ساز مسکن نیز بسیار کمتر از قبل شد و دوران صنعت کاشی و سرامیک نیز رو به افول رفت به طوری که بسیاری از شرکت‌های این حوزه از چرخه تولید خارج شدند. او ادامه داد که از سال ۹۷ اما به نظر می‌رسد که شرایط برای این صنعت دوباره رو به بهبود است، اگرچه همچنان رونق بازار ساخت و ساز املاک همچون گذشته نیست اما شرایط برای برای شرکت‌های حاضر در این صنعت بهتر کرده به طوری که می‌توان گفت وارد دوران جدیدی شده‌اند.

در ادامه این گفتگو امیرمصطفی اعرابی‌پور، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک حافظ، به توضیح شرایط کلی این شرکت، اهداف و چشم‌انداز، طرح‌های توسعه پیش رو و... پرداخت. وی در ابتدا عنوان کرد که شرکت حافط در نظر دارد به رقابت کاملی در بازار داخلی و همچنین بازار صادراتی بپردازد تا بتواند با افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت محصولات، سهم بازار بیشتر وگسترده‌تری را در داخل کشور و همچنین کشورهای صادراتی داشته باشد. او در ادامه به توضیح برخی از اهداف اصلی شرکت پرداخت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نکات ذکر اشاره کرد:

افزایش ظرفیت تولید و توسعه خطول تولید (تیراژ بالاتر تولید برای محصولات صادراتی)

کاهش ضخامت محصولات تولیدی برای حمل آسان‌تر توسط مشتری

کاهش قیمت و بهای تمام محصول با رویکرد بالا بردن کیفیت

استفاده از مزیت رقابتی موجود برای صادرات (کحافظ نزدیک‌ترین شرکت تولید کاشی و سرامیک به بندرعباس بوده که می‌تواند از این موقعیت برای صادرات محصولات خود استفاده کند)

وی در انتها نیز افزود که شرکت تمام تلاش خود را به کار خواهد برد تا نظارت کاملی بر کیفیت محصولات صادراتی داشته باشد تا توان رقابتی خود را حفظ کند

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • محمود IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    تحلیل و گزارش قابل استفاده بود۰۰۰
  • محمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    متصفانه اعتماد کردن خیلی سخت شده تو بورس
  • عباس IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    سلام من سال 97 سهم بکهنوج خریدم (سرمایم بود ) ولی هنوز تو ضرر
  • سلطان IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    کدام جبران ضرر؟سال۹۹ دارایکم هرسهم۲۱۲۰۰ت خریدم امروز ۲۰۰۰۰تومانه وحدود۲۰٪باnav فاصله داره.امادرموردپالایش حرف ایشان درسته هرچند هنوزحوالی ارزشش معامله می‌شود.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار