۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
این گوشی‌های تاشو امسال رونمایی می‌شوند

موبایل‌های تاشو هرچند تکنولوژی جدیدی در بازار موبایل نیست اما به مرور برندهای مختلف وارد این بازار شده‌اند و طی سال جاری هم تعداد بیشتری از برندها مدل‌های خمیده خود را وارد بازار می‌کنند. 

فردای اقتصاد - موبایل‌های تاشو هرچند تکنولوژی جدیدی در بازار موبایل نیست اما به مرور برندهای مختلف وارد این بازار شده‌اند و طی سال جاری هم تعداد بیشتری از برندها مدل‌های خمیده خود را وارد بازار می‌کنند. 

با توجه به احتمال حضور اپل در این بازار انتظار می‌رود شاهد موج بزرگتری هم در زمینه گوشی‌های تاشو شاهد باشیم.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از گوشی‌هایی که انتظار داریم در سال جدید از برندهای مختلف ببینیم.

گوشی اوپو Find N2 Flip

این گوشی هم اکنون هم در بازار جهانی قرار دارد. شرکت چینی اوپو این گوشی تاشو را یک ماه قبل در بازار جهانی به استثنای آمریکای شمالی عرضه کرد. این گوشی تقریبا استایل و طراحی شبیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ دارد و در هنگام بسته بودن از یک صفحه ۳.۲ اینچی رویی برای دریافت اعلانات هم برخوردار است. 

صفحه اصلی نمایش این گوشی ۶.۸ اینچی است و صفحه نمایش آن ۱۲۰هرتزی است. 

گوشی موتورولا Razr

این گوشی‌های تاشو امسال رونمایی می‌شوند

موتورولا در همین هفته اعلام کرده که نسخه جدیدی از موبایل تاشو Razr را امسال عرضه می‌کند. موتورولا سال گذشته نیز یک گوشی تاشو وارد بازار کرده بود و احتمالا امسال گوشی جدید شامل صفحه نمایش بزرگتری است. نخستین گوشی تاشوی موتورولا چندان مورد استقبال قرار نگرفت و نقدهای منفی زیادی هم دریافت کرد. 

جزییات بیشتری از این گوشی منتشر نشده است.

گوشی وان پلاس 

برند وان پلاس نیز مانند موتورولا قرار است مسال یک گوشی تاشو عرضه کند اما جزییات این گوشی هنوز مشخص نشده است.

وان پلاس که یک برند زیرمجموعه اوپو است این هفته این خبر را علام کرد  اما احتمالا رونمایی از این گوشی در نیمه دوم ۲۰۲۳ انجام می‌شود. این شرکت اعلام کرده که اولویت آن در گوشی تاشو امکان بسته و باز شدن سریع آن است و البته بسیاری از برندهای موبایل در مورد گوشی‌های تاشو خود چنین ادعایی دارند. 

گوشی‌های تاشو سامسونگ 

سامسونگ یکی از برندهایی است که به عرضه گوشی‌های تاشو خود را متعهد کرده و از این رو می‌توانیم مطمئن باشیم که امسال هم شاهد عرضه دو مدل این نوع از گوشی ها در بازار باشیم. احتمالا در مردادماه شاهد رونمایی گوشی‌های جدید تاشو سامسونگ هستیم. 

اطلاعات فاش شده در مورد گوشی Z Flip 5 نشان دهنده دوربین و پردازنده بهتر در هر دو مدل است. 

البته شنیده های جدید حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار روی یک تبلت تاشو هم هست که احتمال می‌رود در نیمه اول ۲۰۲۳ در بازار عرضه شوند. این احتمال هم وجود دارد که این تبلت همراه با گوشی‌های تاشو در مردادماه امسال رونمایی شوند. 

گوشی پیکسل فولد 

مدت نسبتا زیادی است در مورد گوشی پیکسل تاشو شایعاتی در بازار وجود دارد و نخستین بار در سال ۲۰۲۱ خبرهایی در مورد این گوشی منتشر شد اما گوگل به طور رسمی تاکنون هیچ چیزی در این زمینه اعلام نکرده است. سال گذشته حتی رندرهایی در مورد این گوشی منتشر شد که طراحی این گوشی را در بر می‌گرفت و بسیار شبیه گلکسی زد فولد سامسونگ بود. بر اساس شایعات این گوشی ۱۸۰۰ دلاری امسال رونمایی می‌شود. 

گوشی تاشو اپل 

در مورد نوآوری‌ها وقتی نام اپل به میان می‌آید همه توجهات به این سمت جلب می‌شود. هرچند هنوز هیچ اطمینانی وجود ندارد اما یکی از مشهورترین اشخاصی که اطلاعات گوشی‌های آینده اپل را فاش می‌کند اعلام کرده که اپل در حال کار روی گوشی تاشوست اما زمان اعلام شده برای رونمایی از آن را ۲۰۲۵ اعلام کرده است.

هنوز مشخص نیست هدف اپل گوشی تاشوست یا آی‌پد تاشو اما آنچه می‌دانیم این است که اپل امسال هیچ محصول تاشویی عرضه نمی‌کند و احتمال دارد اوایل سال ۲۰۲۴ ( اواخر ۱۴۰۲) شاهد این گوشی باشیم. 

گوشی تاشو مایکروسافت 

این گوشی‌های تاشو امسال رونمایی می‌شوند

در مورد مایکروسافت نیز شایعات زیادی در مورد گوشی تاشو وجود دارد اما برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که احتمالا سری جدید دستگاه‌های سرفیس Due دارای صفحه نمایش تاشو خواهد بود. 

در مورد مایکروسافت همچنین احتمالا باید منتظر یک گوشی شبیه گلکسی زد فولد باشیم که دارای دو صفحه نمایش مستقل به جای یک صفحه نمایش یکپارچه است. خبر بد برای طرفداران محصولات مایکروسافت اینکه احتمالا تا قبل از ۲۰۲۴ شاهد این محصول نخواهیم بود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار