۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
دفتر سازمان ملل در این کشور غارت شد

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه از غارت یک دفتر سازمان ملل در دارفور جنوبی در سودان خبر داد.

ایرنا: مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز دوشنبه در دارفور جنوبی در سودان غارت شد.

این مقام سازمان ملل افزود: حملات به کارکنان و تأسیسات بشردوستانه در سودان ادامه دارد. ما گزارش هایی از حملات و خشونت جنسی علیه امدادگران دریافت کرده ایم.

گریفیتس ادامه داد: دیروز دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل "UNOCHA" در دارفور جنوبی در سودان غارت شد. این اقدامات غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پیش از این،  آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا گفت: تایید می کنم که روز گذشته یک کاروان دیپلماتیک آمریکایی مورد حمله واقع شده است. تمام کارمندان ما سالم هستند و آسیبی ندیده اند. اما این اقدام یعنی تیراندازی به یک کاروان دیپلماتیک با پلاک های سیاسی و پرچم آمریکا، بی پروا، غیرمسئولانه و البته ناامن بود.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در خصوص تحولات سودان روز سه شنبه  در جمع خبرنگاران گفت: ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف درگیری‌ها در سودان دریافت نکرده‌ایم. دبیرکل سازمان ملل با نماینده خود در سودان و همچنین با سایر افراد در ارتباط است.

دوجاریک تصریح کرد: برای اینکه کار بشردوستانه سازمان ملل در سودان از سر گرفته شود، درگیری ها باید متوقف شوند. ما خواهان توقف درگیری ها هستیم تا مردم خارطوم بتوانند در طول ماه مبارک رمضان بیرون بروند و نیازهای خود را برطرف کنند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

نماینده سازمان ملل متحد در سودان دوشنبه شب اعلام کردکه در درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور، ۱۸۰ نفر کشته و یک هزار و ۸۰۰ نفر زخمی شده اند.

این آمار در حالی اعلام می شود که کمیته پزشکان سودان، شمار کشته های غیر نظامی در جریان درگیری ها را ۱۴۴ نفر و شمار زخمی های نظامی و غیرنظامی را یک هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها