۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
شرایط خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعیین چارچوب آئین‌نامه واردات خودرو و شرایط خدمات پس از فروش آن خبر داد.

فردای اقتصاد: بعد از ابلاغ آئین‌نامه واردات خودرو از سوی معاون اول رئیس جمهور، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از تعیین چارچوب آئین‌نامه واردات خودرو خبر داد.

منوچهر منطقی با بیان اینکه بر مبنای قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب مجلس، واردات خودرو باید همراه با انتقال فناوری باشد، افزود: اجرایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو حائز شرایطی است که باید احراز شود. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای این شرایط را برای اجرایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو اعلام کرد؛ به‌گونه‌ای که در رابطه با ایجاد یا استفاده از شبکه خدمات پس از فروش موجود شرایط زیر باید اجرایی شود:

-  به ازای واردات هر یک‌هزار خودرو یک نمایندگی پس از فروش (برای واردات زیر هزار خودرو یک نمایندگی الزامی است.)

-  تامین قطعات یدکی ضروری قبل از واردات که فهرست آن به تایید مراجع ذیصلاح می‌رسد.

-  تامین تجهیزات، اسناد و آموزش نفرات خدمات پس از فروش

-  اعلام فناوری‌های انتقال یافته در خدمات پس از فروش

-  داشتن مجوز رسمی از تولیدکننده محصول جهت تضمین ارائه خدمات پس از فروش یا انتقال فناوری

-  داشتن تجربه در واردات خودرو یا به‌کارگیری شرکت‌های دارای تجربه در این زمینه

-  ارائه سطح انتقال فناوری در خودروهای اقتصادی برای تولید در کشور

-  اعلام مشخصات فنی خودرو و قیمت آن

با توجه به اولویت داشتن واردات خودروی اقتصادی متقاضیان مشمول تا ۱۹شهریورماه فرصت دارند اسناد و مدارک لازم را به مدیرکل خودرویی وزارت صمت تحویل دهند. آخر شهریور ماه در کارگروه تخصصی اسناد بررسی و اولویت‌ها جهت سیر مراحل اجرایی معرفی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه جهت سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو، سرمایه‌گذاران می‌توانند اقدام به واردات خودرو کرده و از محل فروش آن نحوه سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو را مشخص کنند. پیشنهادها در این بخش تا ۱۹شهریورماه به مدیرکل خودرویی وزارت صمت داده می‌شود. به موازات این امر جهت سرمایه‌گذاری مراحل لازم در سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران توسط متقاضی طی خواهد شد. 

برای مناطق آزاد نیز پیشنهادها باید برای واردات خودروی برقی و نحوه اجرای زیرساخت‌ها تا ۱۹شهریور ماه به مدیرکل خودرویی وزارت صمت تحویل داده شود. شرایط واردات سایر خودروها نیز در بیستم شهریورماه اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار