نقش کلیدی شما در مواجهه با یک چالش

چگونه با شایعات محل کار مواجه شویم؟
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
نقش کلیدی شما در مواجهه با یک چالش

سخن‌چینی و شایعه تقریبا در اغلب محیط‌های کاری با شدت و ضعف متفاوتی وجود دارد و به شکل‌های مختلف و با اهدافی گوناگون بروز می‌کند. وقتی به صورت مداخله غیرمستقیم در درگیری بین افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند محیط کاری را به فاجعه بکشاند.

فردای اقتصاد: آنچه مهم است واکنش شما در قبال چنین پدیده‌ای است. رویکرد غلط شما می‌تواند یک شایعه کوچک را به یک بحران در محیط کار تبدیل کند اما از سوی دیگر مواجهه درست شما می‌تواند از محیط کاری شما جایی بهتر برای کارکردن بسازد.

به راستی اگر یک همکار درباره شما سخن‌چینی و شایعه‌پراکنی کند، شما باید چه واکنشی نشان دهید؟  

نخست باید به پیام‌آور آن شایعه بگویید که در رابطه با این موضوع با فردی که شایعه را گفته است، صحبت خواهید کرد. ممکن است در این مسیر به بخشی از اطلاعات دسترسی نیابید. اما به هر حال اگر نمونه موردی که برای شما پیش آمده است، بتواند روی دیگران تاثیر مثبتی بگذارد، می‌توانید در محیطی سالم‌تر کار کنید.

 دوم، وقتی با فرد سخن‌چین روبرو می‌شوید، در وهله نخست بر محتوای شایعه او تمرکز کنید نه روشی که در انتشار آن شایعه در پیش گرفته است. اگر برای آن شخص مهم باشد، از مزیت گرفتن بازخورد او برخوردار خواهید شد و در عین حال نشان‌دهنده پذیرش شما نسبت به آن بازخورد است. همچنین نشان می‌دهد که شما مشتاق هستید دیگران را در قبال خود پاسخگو نگه‌دارید آن هم طوری که دفعه بعد اگر برایشان چیزی مهم باشد، انتخابی بهتر از انتشار شایعه داشته باشند.

آخر اینکه از آن‌ها بخواهید در آینده با شما مشارکت کنند و بدانند که اگر گله و شکایتی هست، شما مشتاق هستید پیش از آنکه دیگران آن را بشنوند، به خودتان بگویند و شما می‌خواهید نفر اولی باشید که آن را می‌شنوید. بعد هم به به چنین افرادی قول دهید که شما هم در قبال آن‌ها همین کار را خواهید کرد.

منبع: HBR

نویسنده: جوزف گرنی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار