۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
این زمین خشک و خالی ۳۴ میلیون دلار ناقابل فروخته شد

یک زمین خشک و خالی در جزیره ای مصنوعی در دبی در ۱۹ آوریل جاری به قیمت ۳۴ میلیون دلار معامله شد.

میدل ایست نیوز: نه کاخی مجلل و نه پنت هاوسی فاخر یا آپارتمانی منحصر به فرد؛ یک زمین خشک و خالی در جزیره ای مصنوعی در دبی در ۱۹ آوریل جاری به قیمت ۳۴ میلیون دلار فروخته شد و عددی بی سابقه را در بازار سرمایه گذاری خارجی این منطقه در بخش مسکن ثبت کرد.

به گزارش «الشرق» این قطعه زمین به مساحت حدود ۷ هزار و پانصد متر مربع در جزیره خلیج الجمیرا که جزیره ای به شکل اسب آبی است و از طریق پلی به خاک دبی وصل می شود، واقع شده است.

قیمت هر متر مربع از زمین معامله شده بیش از ۴ هزار دلار بوده و طبق اعلام معامله گر آن، رکورد جدید در قیمت ملک ثبت شده است.

خریدار این زمین که خود را معرفی نکرده، ساکن امارات نیست و تصمیم دارد خانه ای برای گذراندن تعطیلات با خانواده را در آن بگذارند.

به گفته اندرو کامینگز، رئیس املاک و مستغلات لوکس نایت فرانک، بیشتر معاملاتی که خبرساز می شود مربوط به ویلاهای لوکس، پنت هاوس های زیبا و از این دست املاک است؛ اما این بار فقط یک رکورد بزرگ برای خرید یک قطعه زمین جنجالی شده است.

طبق اعلام اداره اراضی و املاک دبی، فروشنده این زمین، دو سال پیش این زمین را به قیمت حدود ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده که با این حساب بیش از ۲۴ میلیون دلار در این معامله سود کرده است.

قیمت بالای نفت محرک اصلی دبی برای تبدیل شدن به یک بازار قوی در املاک و مستغلات بوده است. نرخ پایین مالیات و عوارض در دبی، ثروتمندان را تشویق به سرمایه گذاری در زمینه املاک به ویژه در زمان پاندمی و جنگ کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها