۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
فوری/ اقدام جدید آمریکا علیه ایران + جزئیات

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم افراد و نهادهای ایرانی به بهانه نقش داشتن در «نقض حقوق بشر» در ایران از سوی این نهاد و وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد.

ایسنا: وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه این کشور در قبال امور داخلی ایران، به ویژه در چند ماه اخیر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تداوم نقض حقوق بشر در ایران» را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که علیه ۱۱ تن از مقامات ایرانی محدودیت‌های‌ صدور روادید اعمال کرده است که مدعی است مسئول «سوء رفتار، بازداشت یا کشتن مشارکت‌کنندگان در اعتراضات بوده‌اند یا شریک جرم آن بوده‌اند و آنها را از حقشان برای آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌جویانه محروم کرده‌اند.»

در این بیانیه آمده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا هم چهار نفر را در ایران با ادعای «مرتبط بودن با نقض جدی حقوق بشر در ایران» و آن‌چه «نقش داشتن در سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در ایران» خوانده، تحریم کرده است.

طبق اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت خزانه‌داری این کشور، همچنین شورای‌عالی فضای مجازی را تحریم کرده است.

در این بیانیه اشاره شد که این اقدامات تحریمی جدید علیه ایران در هماهنگی کامل با انگلیس انجام شده است.

وزارت امور خارجه انگلیس روز گذشته از تحریم چهار تن از مقامات سپاه پاسداران به دلایل حقوق بشری خبر داد.

اتحادیه اروپا نیز با تکرار ادعای «نقض جدی حقوق بشر در ایران»، یک شرکت و هشت فرد ایرانی را از جمله مقامات سپاه پاسداران ایران و بنیاد تعاون سپاه تحریم کرد.

وزارت امور خارجه ایران در پی این اقدام از تحریم متقابل اشخاص حقیقی و حقوقی انگلیس و اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اقدام آنها در اعمال و تشدید تحریم‌های ظالمانه، نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین‌الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها