۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
واردات ۲.۸ میلیارد دلار موبایل به ایران در یکسال

بر اساس آمار گمرک، در سال گذشته بیش از ۶۴ هزار میلیارد تومان انواع تلفن همراه هوشمند و قطعات و لوازم آن به کشور وارد شده که تقریبا همه آنها از مبدأ امارات صورت گرفته است.

فردای اقتصاد - بر اساس آمار گمرک، در سال گذشته بیش از ۶۴ هزار میلیارد تومان انواع تلفن همراه هوشمند و قطعات و لوازم آن به کشور وارد شده که تقریبا همه آنها از مبدأ امارات صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، آمار واردات گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته نشان می‌دهد که دو میلیارد ۸۷۸ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۸۲ دلار انواع تلفن همراه هوشمند و قطعات و لوازم آن در قالب هشت ردیف تعرفه‌ای به کشور وارد شده است که ارز ریالی آن معادل ۶۴ هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۷۶۲ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان است.

مبادی وارداتی موبایل در سال ۱۴۰۱ شامل اروپا، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، چین، عراق، عمان، ویتنام و هنگ کنگ است که البته امارات با قبضه کردن این بازار برای خود، رتبه نخست را دارد.

از این میزان، امارات با واردات بیش از دو میلیارد و ۸۳۰ میلیون و دلار سهم ۹۸.۳۰ درصدی در واردات انواع تلفن همراه و قطعات آن را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گرفته است.

چین دومین واردکننده این کالای پرطرفدار در ایران است. البته تنها ۴۵ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار گوشی تلفن همراه از این کشور وارد شده که سهمی معادل ۱.۵۹ درصد را در این بازار دارد.

باقیمانده سهم ناچیز بازار واردات گوشی تلفن همراه و قطعات و لوازم آن نیز از هفت کشور مذکور دیگر وارد می‌شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار