۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
پیش بینی مهم قیمت طلا و سکه توسط رئیس اتحادیه طلا / خرید کدام سکه ریسک بالاتری دارد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خرید سکه توجیه اقتصادی ندارد، گفت: الان سکه حدود ۶ میلیون تومان حباب دارد در حالی که مردم می‌توانند با خرید یک مصنوع طلا به همان وزن سکه نهایتا ۳ میلیون تومان اجرت ساخت بدهند.

هشمهری: در سال ۱۴۰۱ اقتصاد ایران روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشت و مردم برای حفظ ارزش پول و دارایی خود در حوزه‌های مختلف از جمله ارز، طلا، خودرو و مسکن سرمایه‌گذاری کردند.

خرید طلا همواره از روش‌های امن سرمایه‌گذاری بوده است. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در باره وضعیت بازار طلا و سکه به همشهری آنلاین گفت: در شرایط کنونی بازار طلا آرام است و نزدیک به ۲ ماه است که قیمت‌ طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده است.

نادر بذرافشان ادامه داد: بر این اساس می‌شود گفت طی دو ماه گذشته بازار طلا و سکه آرامش نسبی خوبی داشته و بدون التهاب بوده است برای مثال سکه امامی بین ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و نوسانات آن بین ۱ تا ۵ درصد بوده است که این روال طبیعی بازار است و بخشی از آن به نوسانات افزایشی و کاهشی انس جهانی و بخش دیگر به عرضه و تقاضا برمی‌گردد که تقاضا کم بوده است.

وی با اشاره به اینکه، حباب سکه درحال‌حاضر حدود ۶ میلیون تومان است، حباب دیگر انواع سکه را هم بالا دانست و گفت: سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حباب دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خرید سکه توجیه اقتصادی ندارد، گفت: الان سکه حدود ۶ میلیون تومان حباب دارد در حالی که مردم می‌توانند با خرید یک مصنوع طلا به همان وزن سکه نهایتا ۳ میلیون تومان اجرت ساخت بدهند. درواقع با نصف حباب سکه یک مصنوع طلا بخرند که هم استفاده زینتی دارد و هم هر زمان که نیاز بود آن را بفروشند که این کار به تقویت بخش تولید هم منجر می‌شود.

وی ادامه داد: مردم خیلی نگران کاهش یا افزایش قیمت نباشند چون در ۲ ماه گذشته قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و نهایتا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یا افزایش هر گرم طلا را داشته باشیم که طبیعی است. نوسانات در سکه هم حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است بر این اساس توصیه من به مردم این است که درحال‌حاضر می‌توانند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند و زیاد منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha