۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
بازدهی سرمایه‌گذاری یک ساله در رمزارزها

استراژی‌های کم ریسک در بازار رمزارزها می‌تواند سود قابل توجهی را ایجاد کند، به طوری که سرمایه‌گذاری ۱۳ ماهه در رمزارزها سود تقریبا دو برابری را با وجود ریزش‌های سنگین، نتیجه داده است.

فردای اقتصاد: یکی از مواردی که همواره افراد برای سرمایه‌گذاری با آن مواجه هستند، چگونگی انجام سرمایه‌گذاری و انتخاب بازار مناسب است. در ایران به دلیل وجود تورم شدید، سرمایه‌گذاری از اهمیت دوچندانی برخوردار بوده، چرا که نگه‌داری پس‌انداز به شکل پول نقد همواره در معرض از دست رفتن ارزش و قدرت خرید است. در چنین شرایطی اغلب افراد تلاش می‌کنند برای فرار از بی‌ارزش شدن دست‌رنج و دارایی خود، به بازارهای موازی مانند طلا، دلار و... پناه ببرند.

یکی از روش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در بازاهای پرریسکی مانند سهام و کریپتوکارنسی پیشنهاد می‌شود این است که افراد به طور ماهانه، بدون در نظر گرفتن شرایط بازار، مبلغ اندکی از درآمد خود را به خرید سهام یا رمزارز اختصاص دهند. این مبلغ از آنجایی که کوچک است تاثیر چندانی در شرایط زندگی فرد ایجاد نمی‌کند و ریسکی را متوجه آنها نخواهد کرد. این روش اغلب به افرادی که دانشی نداشته و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بازارها هستند پیشنهاد می‌شود.

در این گزارش سعی شده به بررسی این موضوع بپردازیم که اگر فردی از ابتدای سال ۱۴۰۱ ماهانه ۵۰۰ هزار تومان در یکی از بازارهای رمزارز، دلار و بورس سرمایه‌گذاری کرده بود، درحال‌حاضر چقدر عایدی کسب می‌کرد.

از آنجایی که بیت کوین، اتریوم، دوج‌کوین، شیبا و آدا کاردانو از رمزارزهای محبوب ایرانیان است، برای بررسی این بازار از این چند ارز دیجیتال استفاده شده و میزان بازدهی یک ساله آنها با توجه به شرایط گفته شده مورد بررسی قرار گرفته است.
در این بررسی اتریوم با ۹۴ درصد سود در رتبه نخست قرار گرفت و بیت کوین نیز با ۹۲ درصد بازدهی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. بدترین عملکرد مربوط به رمزارز شیبا با رشد ۴۰ درصدی بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار