۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
آیا قیمت بیت کوین تا پایان سال به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

فدرال رزرو ایالات متحده یک رکود اقتصادی را پیش‌بینی کرده است و صندوق بین‌المللی پول منتظر یک اقتصاد جهانی کند است. به نظر می‌رسد این رکود گریبان رمزارزها را نیز خواهد گرفت.

فردای اقتصاد: در شرایط کنونی احتمال وقوع رکود اقتصادی بیش از گذشته است. چنان چه نگاهی به فاکتورهای مهم اقتصادی از جمله رشد اقتصادی و پیش بینی‌ها در این حوزه بیندازیم، متوجه می‌شویم وقوع رکود اقتصادی جدی‌تر از هر زمان دیگری‌ است.

فدرال رزرو ایالات متحده یک رکود اقتصادی را پیش‌بینی کرده است و صندوق بین‌المللی پول منتظر یک اقتصاد جهانی کند است. سوالی که مطرح می‌شود این است که با این وجود شرایط برای رمزارزها به چه صورت خواهد بود و آیا زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حیطه است؟

به غیر از روند افزایش نرخ بهره و احتمال بالا ماندن آن برای مدت طولانی، موج ورشکستگی بانک‌ها احتمال وقوع رکود اقتصادی را تشدید می‌کند، به طوری که صورت‌جلسه فدرال رزرو نشان می‌دهد که بحران بانکی ایالات متحده احتمالاً اقتصاد را در سال جاری وارد رکود خواهد کرد.

جلسه مارس کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نیز پیامدهای بالقوه شکست بانک سیلیکون‌ولی و مشکلات گسترده‌تر را بررسی کرده است، علی‌رغم اینکه مایکل بار، معاون نظارت، اظهار داشت که بخش بانکی هنوز سالم و انعطاف‌پذیر است. در روز چهارشنبه نیز احتمال ورشکستگی یک بانک دیگر مطرح شد. با خبر ورشکستگی بانک First Republic بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار افزایش یافت.

در سطح بین‌المللی، اوضاع ناامید کننده به نظر می‌رسد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که رشد جهانی از ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۸ درصد در سال جاری کاهش یابد. انتظار می‌رود اقتصادهای پیشرفته کاهش قابل توجهی در رشد تجربه کنند و از ۲.۷ درصد رشد در سال ۲۰۲۲ به ۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ بسنده کنند.

درست است که ورشکستگی بانک‌ها باعث رجوع سرمایه‌ها به سمت رمزارزها می‌شود، اما به نظر می‌رسد ادامه مسیر رمزارزها نیز با مانع محکمی مانند رکود اقتصادی همراه باشد.

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در سال میلادی جدید اوضاع مطلوبی داشته است. بازارها سال ۲۰۲۳ را با انتظارات کمی برای رشد آغاز کردند و در بحبوحه کاهش رشد جهانی و پس از فاجعه‌بارترین سال در تاریخ ارزهای دیجیتال، وارد سال جدید شدند. با این حال، قیمت از ابتدای سال جدید ۶۵ درصد افزایش یافته است. بیتکوین همچنین بهترین عملکرد را در سه ماهه اول سال داشته است. اما در حال حاضر، مومنتوم صعودی تا حدودی متوقف شده و قیمت از اواسط مارس عمدتاً در حدود مرز ۲۷ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار نوسان داشته است.

یاروسلاو ایوانف، مدیر استراتژیک ALTA، اعتقاد دارد که خرس‌ها هنوزم در زمین بازی حضور دارند و گرچه سال ۲۰۲۳ برای رمزارزها شروع قویی داشت اما هنوزم احتمال شدید و کاهش قیمت‌ها وجود دارد. به عقیده وی احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار تا پایان سال جاری بسیار ضعیف است. اما بیان می‌کند که کاهش احتمالی می‌تواند به عنوان فرصتی مناسب برای خرید بیت کوین تلقی شود.

در همین حال، دنیس تراپزنکو، تحلیلگر و معامله‌گر در توسعه صنعت ماین Vekus، پیش‌بینی می‌کند که بیترکوین سال 2024 را در سطوح نزدیک به قیمت‌های فعلی آغاز خواهد کرد و انتظار دارد قیمت آن تا پایان سال 2023 در محدوده حمایت و مقاومت 19,592 تا 48,700 دلار حرکت کند.

پیش بینی قیمت اتریوم

کارشناسان پیش‌بینی‌های مختلفی از قیمت اتریوم در سال 2023 انجام داده‌اند و رائول پال، مدیرعامل گروه Real Vision پیش‌بینی کرده است که قیمت اتریوم به 20,000 دلار برسد. اگرچه اکثر تحلیلگران دیگر محافظه‌کارتر بوده‌اند. به گفته مایکل ون دی پوپ، معامله‌گر ارز دیجیتال، اتریوم ممکن است در ماه‌های آینده به محدوده ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار برسد.

ولف، تحلیلگر توییتر معتقد است که اتریوم می‌تواند تا پایان تابستان ۲۰۲۳ به ۳۵۰۰ دلار برسد. ولف در توییتی در ۳ آوریل از «سوگیری صعودی» انتقاد کرد و گفت که هرگونه عقب‌نشینی در صعود بیت کوین «صرفاً موقتی» است.

اتریوم در سال جاری تاکنون تقریباً ۵۳ درصد افزایش یافته است، اما صعود آن با افت در ماه‌های فوریه و مارس همراه شده است. قیمت در حال حاضر تقریباً ۱۸۵۹ دلار است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار