۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
 یک قدم تا ۶ رقمی شدن قیمت موز

گرانی سرسام‌آور موز؛ هر کیلو ۹۸هزار تومان مشاهدات میدانی نشان می‌دهد هر کیلوگرم موز در مغازه‌های سطح شهر با قیمت ۹۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

میزان: به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان تهران علت افزایش قیمت موز کاهش واردات موز سبز از کشورهای مبدأ مانند فیلیپین، هند و اکوادور به دلیل تعطیلات عید فطر بوده و آن‌چیزی که در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود از باقی‌مانده موجودی سردخانه‌ها است.
 قیمت موز در روزهای اخیر به ۹۸ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران علت این افزایش قیمت را کاهش واردات موز سبز می‌داند.
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد هر کیلوگرم موز در مغازه‌های سطح شهر با قیمت ۹۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

در همین رابطه مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، اظهار کرد: قیمت موز در میادین میوه و تره‌بار به ۷۸ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی علت افزایش قیمت موز کاهش واردات موز سبز از کشورهای مبدأ مانند فیلیپین، هند و اکوادور به دلیل تعطیلات عید فطر بوده و آن‌چیزی که در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود از باقی‌مانده موجودی سردخانه‌ها است.

دارایی‌نژاد با تاکید بر اینکه ثبت سفارش موز انجام شده است، افزود: انتظار داریم از روز شنبه به‌دلیل از سرگیری واردات قیمت موز کاهش یابد و به ۷۰ هزارتومان برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه به افت قیمت نوبرانه‌های بهاری اشاره و اظهار کرد: گوجه‌سبز از ۶۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان، توت‌فرنگی دلند از ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان، توت‌فرنگی بهنمیر از ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار فروخته می‌شود.

به گفته وی همچنین هندوانه با ۶۰ درصد کاهش قیمت، از ۲۵ هزارتومان به ۶ تا ۸ هزارتومان رسیده است.

دارایی‌نژاد همچنین به افت قیمت سایر صیفی‌جات اشاره کرد و افزود: هر کیلوگرم ملون ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم طالبی از ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان در میایدن میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها