۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
راهکار افزایش جذابیت بازار سهام

به اعتقاد یک کارشناس بازار سرمایه، افزایش دامنه نوسان و اصلاح سایر فاکتورها، جذابیت بازار سهام را نسبت به رقبا بیشتر خواهد کرد.

حسین احمدی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با «فردای اقتصاد» با تاکید بر اینکه از موافقات جدی دامنه نوسان است، گفت: فاکتورهای زیادی در بازار سرمایه است که باید اصلاح شوند، که یکی از آن‌ها دامنه نوسان است. به مرور سازمان بورس باید سایر فاکتورها را نیز اصلاح کند.

این تحلیلگر بازارهای مالی درباره حذف یکباره دامنه نوسان ابراز داشت: نباید دامنه نوسان را یک جا حذف کرد، زیرا که ممکن است با آمدن یک خبر یک سهم ریزش سنگینی را تجربه کند و سهم دیگر چند برابر شود. بنابراین حذف یکباره دامنه نوسان ممکن است بازار سرمایه را به شدت هیجانی کند. بنابراین به نظر می‌رسد بهتر است که دامنه نوسان تدریجی افزایش یابد.

احمدی گفت: یکی از مزیت‌های افزایش دامنه نوسان این است که مانع بزرگی برای تشکیل صف‌های خرید و فروش می‌شود و از بین رفتن این صف‌ها معاملات بازار سهام را روان‌تر خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در عین حال افزایش یک درصدی حجم مبنا از هیجانات بازار سهام کم می‌کند و معامله‌گران می‌توانند در انتخاب خرید سهام بهتر عمل کنند. یکی از مواردی که در کنار افزایش حجم مبنا می‌تواند بازار سرمایه را تقویت کند «افزایش قدرت صندوق‌های بازارگردانی» است. با این روش معاملات روان‌تری خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: اگر صندوق‌های بازارگردان سهام، به وظایف خود به خوبی عمل نکنند، افزایش دامنه نوسان دیگر معنی نداشته و کارایی نخواهد داشت.

حسین احمدی در پایان تاکید کرد: افزایش دامنه نوسان در کنار اصلاح سایر فاکتورها، جذابیت بازار سهام را نسبت به سایر بازارهای موازی بیشتر خواهد کرد.

در این خصوص بخوانید: دامنه نوسان سهام باز هم افزایش یافت

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار