۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
قیمت مسکن این ماه چقدر بالا رفت؟ + جدول

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم ماهیانه مسکن در فروردین ماه امسال ۲.۲ درصد اعلام شد.

تسنیم: مرکز آمار ایران، به تازگی  گزارش تورم در فروردین ماه را با فرمت جدید منتشر کرده است. در  این گزارش عملا شاخصهایی مثل تورم ۱۲ ماهه  منتهی به فروردین و همچنین تورم نقطه به نقطه دیده نمیشود. مرکز آمار در این گزارش علاوه بر تغییر سال پایه از ۱۳۹۵ به ۱۴۰۰ در ضرایب اهمیت ۱۲ گروه کالایی تغییراتی برای هماهنگ تر شدن نرخ تورم اعلامی با واقعیت معیشتی مردم لحاظ کرده است. بر این اساس ضریب اهمیت ۲ گروه کالایی مسکن و خوراکیها افزایش یافته است.

اما بر اساس تازه ترین گزارش مرکز آمار، تورم ماهیانه مسکن در اسفند ماه ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد و تورم ماهیانه مسکن در فروردین ماه ۲.۲ درصد بوده است.

لازم به ذکر است، در طول  تعطیلات ۲ هفته ابتدایی فروردین ماه  معامله خاصی در حوزه مسکن  صورت نمیگیرد اما تورم ماهیانه ۲ درصدی  در اسفند ماه حاکی از رکورد بسیار سنگین در بازار مسکن است.

تورم ماهیانه مسکن در فروردین ۲.۲ درصد شد + جدول ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ اخبار اقتصادی اخبار اقتصاد ایران  تورم ماهیانه مسکن در فروردین 2.2 درصد شد + جدول بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم ماهیانه مسکن در فروردین ماه امسال ۲.۲ درصد اعلام شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز آمار ایران، به تازگی  گزارش تورم در فروردین ماه را با فرمت جدید منتشر کرده است. در  این گزارش عملا شاخصهایی مثل تورم 12 ماهه  منتهی به فروردین و همچنین تورم نقطه به نقطه دیده نمیشود. مرکز آمار در این گزارش علاوه بر تغییر سال پایه از 1395 به 1400 در ضرایب اهمیت 12 گروه کالایی تغییراتی برای هماهنگ تر شدن نرخ تورم اعلامی با واقعیت معیشتی مردم لحاظ کرده است. بر این اساس ضریب اهمیت 2 گروه کالایی مسکن و خوراکیها افزایش یافته است.  اما بر اساس تازه ترین گزارش مرکز آمار، تورم ماهیانه مسکن در اسفند ماه 1401 حدود 2 درصد و تورم ماهیانه مسکن در فروردین ماه 2.2 درصد بوده است.  لازم به ذکر است، در طول  تعطیلات 2 هفته ابتدایی فروردین ماه  معامله خاصی در حوزه مکسن  صورت نمیگیرد اما تورم ماهیانه 2 درصدی  در اسفند ماه حاکی از رکورد بسیار سنگین در بازار مسکن است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها