۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
تخم مرغ ایران صادراتی شد؟ + آخرین قیمت تخم مرغ

قیمت مصوب مصرف‌کننده ۵۶ هزار تومان تعیین شده اما امروز در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان است و ۱۰ درصد زیر قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

ایسنا: رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: تخم‌مرغ گران نشده بلکه قیمت آن واقعی شده است تا تولید تداوم و استمرار داشته باشد.

حمید کاشانی با بیان اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ بسیار ناچیز است، گفت: نسبت به حقوق‌ها، دستمزدها و مواد اولیه‌ای که سال گذشته با افزایش قیمت همراه شد، در تخم‌مرغ‌ تنها ۱۹ درصد افزایش قیمت داشتیم.

وی ادامه داد: در حقیقت نمی‌توانیم‌ بگوییم تخم‌مرغ گران شده، بلکه می‌توان گفت قیمت تخم‌مرغ واقعی شده است تا تولید تداوم و استمرار داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: قیمت تخم‌مرغ سال گذشته تغییر نکرد. همچنین امسال حقوق و دستمزد و تمام اقلام مکمل و ریزمغذی‌ها افزایش یافت. از طرف دیگر چون نگران مصرف‌کننده نیز بودیم تقریبا ۱۹ درصد تغییر قیمت را اعمال کردیم تا بتوانیم برای نیمه دوم سال که مصرف تخم‌مرغ افزایش می‌یابد هم تداوم و پایداری در تولید داشته باشیم و هم مصرف‌کننده به راحتی این کالا را تامین کند.

وی تصریح کرد: با توجه به مسئولیتی که وزارت جهاد کشاورزی به ما واگذار کرده و همچنین تفاهمنامه‌ای که با اتحادیه میهن جهت تنظیم بازار و مدیریت تولید امضا کرده‌اند به این قیمت در هیات مدیره اتحادیه رسیدیم.

کاشانی عنوان کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است، اما قیمتی که درحال‌حاضر درب مرغداری خرید و فروش می‌شود کمتر از این قیمت یعنی ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است. قیمت مصوب مصرف‌کننده نیز ۵۶ هزار تومان تعیین شده اما امروز در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان است و ۱۰ درصد زیر قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

وی در پایان گفت: امسال مشکلی در تولید و تأمین تخم‌مرغ نخواهیم داشت. سال گذشته تخم‌مرغ صادر کردیم و امسال هم ۲ برابر سال گذشته تخم‌مرغ صادر می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها